Ik heb een phishing-sms of e-mail van Triodos Bank ontvangen. Wat nu?

Op dit moment is een phishing e-mail in omloop. In deze mail word je gevraagd om een Identifier Plus aan te vragen en je oude Identifier op te sturen naar een vals adres. Deze e-mail is niet afkomstig van Triodos Bank. Wij hebben geen Identifier Plus.  Stuur daarom je Identifier niet op. Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:

Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.

 

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp