Hoe wijzig ik de adres- of contactgegevens van mijn organisatie?
Als de adres- of contactgegevens van je organisatie wijzigen, geef dan eerst de nieuwe gegevens door aan de Kamer van Koophandel. Bel of mail ons vervolgens om de gegevens te wijzigen bij Triodos Bank.
Je kunt de volgende organisatiegegevens wijzigen:
Vestigingsadres
Correspondentieadres
Telefoonnummer
E-mailadres
Wijzigingen eenmanszaak
Heb je een eenmanszaak, geef de wijziging dan via Internet Bankieren aan ons door:
Log in
Ga naar Gegevens wijzigen > Organisatiegegevens
Klik bij Adres op Wijzigen
Voer uw nieuwe adres in en bevestig de wijziging met uw Identifier
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Een verzoek is rechtsgeldig ondertekend als:
de ondertekening overeenkomt met de tekenbevoegdheid in de statuten of het uittreksel van de Kamer van Koophandel
iedere handtekening op het formulier overeenkomt met de handtekening op het legitimatiebewijs
iedere handtekening origineel is en met inkt op het formulier is gezet
Kopie van het legitimatiebewijs
Twijfel je of we een kopie van je meest recente legitimatiebewijs hebben? Stuur dan een geldige kopie van het legitimatiebewijs mee met het verzoek.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je geld kunt overmaken naar het buitenland, activeer je buitenlandbetalingen. Voor particulieren en eenmanszaken gaat dit eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Europese betalingen doen via de app
Europese- en wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met een rekeningovernameverklaring behoud je je rekening als je onderneming:
verandert van rechtsvorm en je het rekeningnummer wilt behouden
is gesplitst, wordt overgenomen of gaat fuseren
De rekening kan alleen overgenomen worden als:
de bedrijfsactiviteiten exact hetzelfde zijn bij beide rechtspersonen
het gaat om eenTriodos Internet Zaken Rekening
Aanvragen rekening overname
Bel ons op ons zakelijke telefoonnummer. Wij bespreken met je hoe je de rekeningovername regelt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om het maximale bedrag dat je dagelijks contant op kunt nemen te wijzigen. Je kunt wel het bedrag wijzigen dat je dagelijks kunt betalen met je Wereldpas. De standaard betaallimiet voor de Wereldpas is 3000 euro.
Heb je een eenmanszaak, een particuliere rekening of beheer je een Triodos Jongeren Rekening, dan wijzig je dit als volgt via onze app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de juiste rekening
Onder Daglimiet geef je de gewenste limiet aan. De limiet is minimaal 50 euro en maximaal 10.000 euro
Je autoriseert de wijziging met je 5-cijferige inlogcode
Geen app?
Als je geen app hebt, wijzig je de betaallimiet via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, wijzig je de limiet via Gegevens wijzigen > Wereldpas.
Wijzig de paslimiet minimaal 1 werkdag voordat je het nodig hebt.
De nieuwe paslimiet gaat in op de door jou gekozen datum. Die datum is maximaal 2 weken nadat je de wijziging hebt geautoriseerd.
Wijzig je de paslimiet voor 1 dag, dan geldt de wijziging van 's ochtends 09.00 uur tot 08.00 uur de volgende dag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je geeft de wijziging door bij de Kamer van Koophandel. Als het nieuwe bestuurslid geen toegang nodig heeft tot de rekening, controleer dan alleen of de contactgegevens gewijzigd moeten worden. Je hoeft verder niets te doen.
Gebruiker van de rekening
Als de nieuwe bestuurder gebruik gaat maken van de rekening, voeg je hem of haar toe met het Wijzigingsformulier Zakelijke Gebruiker. Je gebruikt hetzelfde formulier om gebruikers van de rekening te verwijderen.
een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de nieuwe gebruiker
Contactgegevens
Betekent de wijziging van het bestuurslid dat de contactgegevens wijzigen? Gebruik dan het Wijzigingsformulier Organisatiegegevens. Stuur het rechtsgeldig ondertekende formulier per post naar ons op.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De manier waarop je het ontvangen van papieren afschriften aan- of uitzet, hangt ervan af of je een eenmanszaak of een andere rechtsvorm hebt.
Eenmanszaken
Heb je een eenmanszaak, dan zet je het ontvangen van papieren afschriften aan of uit via Internet Bankieren.
Overige rechtsvormen
Bel ons op ons zakelijke telefoonnummer om papieren afschriften aan- of uit te zetten. Wij maken dit dan voor je in orde.
Schriftelijk
Je kunt de wijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven:
Iedere nieuwe gebruiker ontvangt kosteloos een eigen Identifier
Heeft dit antwoord je geholpen?
Op je zakelijke rekening staan verschillende limieten:
Rekeninglimiet: het maximale bedrag dat per dag van de rekening overgeschreven mag worden.
Gebruikerslimiet: het maximale bedrag dat een gebruiker van de rekening per dag mag overschrijven. Bel ons als je je gebruikerslimiet wilt weten. Deze is niet zichtbaar in Internet Bankieren.
Groepslimiet: het maximale bedrag van een betaling binnen een groep betalingen.
Paslimiet: het maximale bedrag dat een gebruiker met de Wereldpas dagelijks kan betalen.
Wijzigen eenmanszaak
Heb je een eenmanszaak, dan wijzig je je paslimiet en rekeninglimiet via Internet Bankieren. Bel ons als het je niet lukt de limiet online te wijzigen, of als je je gebruikerslimiet wilt wijzigen.
Wijzigen andere rechtsvormen
Heb je een andere rechtsvorm, dan wijzig je je limieten schriftelijk:
Rekeninglimiet: Vul dit formulier in. Vermeld je gewenste limiet bij Maximale bedrag per transactie.
Gebruikerslimiet: Vul dit formulier in. Vermeld je gewenste limiet bij punt 2.3 Bevoegdheden onder punt d.
Groepslimiet: Vul dit formulier in. Vermeld je gewenste limiet bij Maximum bedrag per transactie in een groep (batch) van betalingen/incasso’s.
Paslimiet: Vul dit formulier in. Vermeld je gewenste limiet bij punt 2.2 Gewenste paslimiet.
Wij passen de limiet binnen 5 werkdagen aan. Je ontvangt een schriftelijke bevestiging.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het financieel jaaroverzicht is alleen beschikbaar in Internet Bankieren en niet in de Mobiel Bankieren app. Je downloadt het financieel jaaroverzicht als volgt:
Log in op Internet Bankieren
Klik links in het menu op Overzichten>Financieel jaaroverzicht
Klik op het printericoontje voor het financieel jaaroverzicht
Het financieel jaaroverzicht opent nu als PDF
Zakelijk financieel jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Dan download je het financieel jaaroverzicht via bovenstaande stappen.
Heb je een andere rechtsvorm? Dan ontvang je het financieel jaaroverzicht per post. Bel ons als je het overzicht niet hebt ontvangen.
Ondertekening We voeren de wijziging alleen uit als het formulier rechtsgeldig ondertekend is. Stuur het volledig ingevulde formulier per post naar ons op.
Vervolg Wij voeren de wijziging binnen 5 werkdagen na ontvangst uit. U ontvangst hiervan een schriftelijke bevestiging.
Beleg je nog in een fonds, dan verkopen wij eerst de stukken
We sluiten de rekening als je geen actieve beleggingen (meer) hebt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens als je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan wijzig je de gegevens van je kind op dezelfde manier.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Persoonlijke gegevens
Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
Vul je nieuwe gegevens in en tik op bevestigen
Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de wijziging met je Identifier
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Gegevens wijzigen > Persoonlijke gegevens
Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kinderen? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kinderen als jezelf.
Hypotheken Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek via Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling
Daarna volg je deze stappen:
Gegevens wijzigen
Selecteer het adres dat je wilt wijzigen
Klik op Wijzig
Wijzig de gegevens
Klik op Opslaan
Gegevens verwijderen
Vink het adres aan dat je wilt verwijderen
Klik op Selectie verwijderen
Gegevens toevoegen
Klik op Toevoegen
Vul de gegevens in
Klik op Opslaan
Heeft dit antwoord je geholpen?
Nee, het is niet mogelijk om een zakelijke rekening om te zetten in een privérekening. Dat heeft te maken met de verschillende voorwaarden van deze rekeningen en de tenaamstelling ervan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.