Via Internet Bankieren kun je betaalbatches uit je boekhoudpakket uploaden en verzenden.
Zo werkt het
Log in op Internet Bankieren
Klik op Opdrachten
Klik op Upload batch en doorloop de stappen
Let op: gebruikers op een zakelijke rekening kunnen alleen betaalbatches uploaden en verzenden als ze hiervoor bevoegd zijn. Heb je deze bevoegdheid niet, dan kun je die aanvragen via onze keuzehulp.
De situatie in Turkije gaat ons aan het hart. Om onze klanten te helpen om geld naar Turkije over te maken en/of lokale donaties te doen, betaal je per 6 februari geen kosten voor betalingen naar een rekening in Turkije. Dit geldt zowel voor onze particuliere als zakelijke klanten.
Helaas is het vanwege sancties niet mogelijk voor banken om hetzelfde te doen voor Syrië.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens Wijzigen
Klik op Rekening gegevens
Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
BIC BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen. IBAN IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Wereldpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
je bij elkaar een bedrag van 100 euro hebt betaald
je maximaal 24 keer achter elkaar contactloos hebt betaald
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Selecteer de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering met je 5-cijferige inlogcode
Geen app?
Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Adresboek
Contact toevoegen
Tik rechtsboven op het plusje
Vul een Naam en IBAN in
Vul eventueel een omschrijving in
Tik op Contact opslaan
Verwijderen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Tik op Verwijderen
Wijzigen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Wijzig de gegevens
Tik op Wijzigingen opslaan
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Log in en klik vervolgens op Zelf regelen > Adresbroek > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling > doorgaan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Tik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
Tik op Datum en selecteer de datum waarop de overboeking moet plaatsvinden
Vul bij Frequentie in hoe vaak je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Bij Einddatum kun je instellen wanneer je de periodieke overboeking voor het laatst wilt uitvoeren
Bij Aantal kun je het aantal keer instellen dat je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Klik op Opslaan
Klik op Bevestigen en bevestig de periodieke overboeking met je 5-cijferige inlogcode
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Klik op Opdrachten en vul de betaalgegevens in
Klik bij Datum in het groene invulveld
Kies bij Wanneer de datum waarop je de overboeking wilt uitvoeren
Kies bij Hoe vaak de frequentie van de overboeking
Klik op Opslaan
Klik op Betalen en volg de stappen
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om een bestaande periodieke overboeking te wijzigen. Wil je een periodieke overboeking wijzigen, verwijder hem dan en maak een nieuwe aan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.