You can open a Triodos Business account on our website. Fill out the online form and follow the steps.
Please keep the following in mind:
We can only accept businesses that are registered at the Dutch Chamber of Commerce and based in The Netherlands
To open an account, all owners and account operators need to have an European personal bank account for identification purposes
All our communication is in Dutch
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je identiteitsbewijs moet geldig zijn
De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
Documentnummer
Machine Readable Zone
Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van het paspoort of rijbewijs staat of aan de achterkant van een identiteitskaart
Datum geldigheid
Persoonsgegevens
Handtekening
De pasfoto is goed zichtbaar
In geval van een identiteitskaart of rijbewijs hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Volg dan deze stappen:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
Tik op Blokkeren/deblokkeren
Zet het vinkje bij Blokkeren uit
Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd bij een betaalautomaat? Neem dan na het doorlopen van bovenstaande stappen eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Je kunt de Wereldpas de volgende werkdag weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Klik op Rekening sluiten en volg de stappen. Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Binnen 1 dag sluiten wij je rekening.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Beleg je nog in een fonds, dan verkopen wij eerst de stukken
We sluiten de rekening als je geen actieve beleggingen (meer) hebt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je identiteitsbewijs op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige identiteitsbewijs hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je identiteitsbewijs hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app niet meer werkt, of als je problemen ervaart met specifieke functies hiervan, zoals de QR-scanner.
Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd. Zo niet, installeer deze versie en kijk of dit het probleem oplost.
Open de app en klik links boven het toetsenbord op Service om te zien welke versie van de app je hebt.
Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser/browser op je apparaat.
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op.
Lost dit het probleem niet op, verwijder dan de app en installeer hem opnieuw.
Heb je een Android-toestel, leeg dan eerst je cache voordat je de app verwijdert en opnieuw installeert. De stappen hiervoor verschillen per toestel, maar over het algemeen klik je op je telefoon op Instellingen en vervolgens Apps > Triodos > Cache legen
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je opent eenvoudig een Triodos Internet Zaken Rekening via onze website. Hier vind je een omschrijving van alle stappen van het openingsproces en kun je de rekening direct aanvragen.
Lees hier hoe je een zakelijke Wereldpas aanvraagt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Financieel jaaroverzicht online
Je vindt het nieuwe financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren:
Log in via Internet Bankieren
Klik op Overzichten
Klik op Financieel Jaaroverzicht
Financieel jaaroverzicht per post Ontvang je je financieel jaaroverzicht per post, dan ontvang je deze voor 31 januari.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht online.
Heb je geen eenmanszaak? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht per post.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik ben klant bij Triodos Bank
Heb je al een zakelijke lening bij Triodos Bank? Neem dan contact op met je relatiemanager. Hij bespreekt met jou de mogelijkheden.
Heb je geen lopend krediet bij Triodos Bank, maar zijn wij wel jouw huisbank voor je betalingsverkeer?
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.