Wat moet ik doen als ik mijn Wereldpas kwijt ben?

Je bent je Wereldpas kwijt of deze is gestolen. Blokkeer de Wereldpas zo snel mogelijk om misbruik te voorkomen. Dit doe je via onze app of telefonisch. Je kunt via de app ook meteen een nieuwe Wereldpas aanvragen.

Let op: er zijn kosten verbonden aan een vervangende pas. De kosten zijn 6 euro per pas.

1. Via de app

  1. Log in
  2. Tik rechts onderin op Meer
  3. Tik op Betaalpassen
  4. Tik op de pas die je wilt blokkeren
  5. Tik op Nieuwe pas aanvragen
  6. Tik op Mijn pas is gestolen of verloren en tik op Doorgaan
  7. Tik op Bevestigen
  8. Tik nogmaals op Bevestigen in de pop-up die verschijnt
  9. Vul je 5-cijferige pincode in
  10. Je oude Wereldpas wordt automatisch geblokkeerd

    2. Via Internet Bankieren

    1. Log in
    2. Ga Naar het oude Internet Bankieren
    3. Klik op Gegevens Wijzigen
    4. Klik op Wereldpas
    5. Klik op Vervangen en volg de stappen

    3. Telefonisch

    1. Bel de Bankpassen Meldcentrale op telefoonnummer 0800 0313. Vanuit het buitenland bel je +31 88 385 5372.
    2. Vraag daarna telefonisch een nieuwe Wereldpas bij ons aan. Houd daarvoor het volgende bij de hand:
      • Je rekeningnummer
      • Het nummer van je Identifier

    Vervolg

    • Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Wereldpas met nieuwe pincode.
    • Contactloos betalen werkt pas nadat je een eerste keer je betaalpas met pincode hebt gebruikt

    Zakelijke Wereldpas

    Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees dan hoe je een nieuwe Wereldpas aanvraagt

    Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp