Waarom ontvang ik een e-mail over de kosten bij een vreemde valuta transactie?

Je ontvangt deze e-mail omdat je een transactie hebt uitgevoerd in een vreemde valuta. Dit kan een pinbetaling of een geldopname zijn.

Alle banken laten nu zien wat de wisselkoersopslag van een vreemde valuta transactie is ten opzichte van de referentiewisselkoers. Dit is een gemiddelde wisselkoers van de Euro ten opzichte van andere valuta en wordt dagelijks door de Europese Centrale Bank (ECB) vastgesteld. Hierdoor kun je gemakkelijk de kosten tussen verschillende banken vergelijken. Wij zijn als bank verplicht je hierover te informeren.

Waar vind ik de kosten?
1. Log in op de app of in Internet Bankieren
2. Tik of klik op de rekening waarvan de transactie is gedaan
3. Tik of klik op de transactie om de details te bekijken

De kosten voor betalen in het buitenland kunnen per bank verschillen. In de omschrijving van je transactie zie je precies wat je daarvoor bij Triodos Bank betaalt ten opzichte van de ECB referentiewisselkoers. Zo weet je waar je aan toe bent.

Wil je hierover geen e-mail ontvangen? Neem dan contact met ons op via 030 693 6511. We helpen je graag verder en kunnen het verzenden van de e-mail voor je uitzetten.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp