Kan ik een bevestigde betaling annuleren?
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel of chat ons dan.
We gebruiken functionele en anonieme analytische cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert en om inzicht te krijgen in het gebruik ervan. Daarnaast plaatsen we cookies van derden om gepersonaliseerde advertenties te tonen en social media functies aan te bieden.
Door op "Accepteren" te klikken, accepteer je alle cookies. Inclusief cookies van derde partijen. Door op "Afwijzen" te klikken, accepteer je alleen functionele en anonieme analytische cookies. Klik op "Cookie-instellingen" om je voorkeuren aan te passen en om meer te lezen over ons privacybeleid.
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel of chat ons dan.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt via iDEAL tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
BIC
BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen.
IBAN
IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht en binnen enkele seconden uitgevoerd.
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Triodos Bank ondersteunt inkomende en uitgaande betalingen voor alle Europese banken die Directe Betalingen aanbieden.
Periodieke overboekingen, iDEAL-betalingen en geplande betalingen zijn geen directe betalingen. Bekijk de verwerkingstijden van deze betalingen.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot € 50 zonder pincode betalen. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Ben je een zakelijke klant met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om je rekening te activeren voor Wereldbetalingen.
Je activeert Wereldbetalingen als particuliere klant of eenmanszaak eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Geen app?
Je kunt Wereldbetalingen ook via Internet Bankieren activeren. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Wereldbetalingen en volg de stappen.
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Geen app?
Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt maximaal € 5000 per dag overboeken vanaf je particuliere rekening. Deze limiet kun je eenvoudig tijdelijk verhogen via de app of Internet Bankieren. Let op: het duurt dan 4 uur voordat je je nieuwe rekeninglimiet kunt gebruiken.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt zelf snel en gemakkelijk een periodieke overboeking wijzigen in de Mobiel Bankieren app of in Internet Bankieren. Volg hiervoor de volgende stappen.
De wijziging is direct verwerkt.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Ben je een zakelijke klant? Lees hier hoe je de daglimiet van je zakelijke rekeningen(en) wijzigt.
Je wijzigt de daglimiet van je rekening(en) als particuliere klant via onze Mobiel Bankieren app. Het daglimiet van je rekening(en) is standaard ingesteld op € 5.000. Je kunt tijdelijk je daglimiet verhogen tot maximaal € 250.000.
Zo werkt het:
Geen app?
Je kunt je daglimiet van je rekening(en) ook via Internet Bankieren wijzigen. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Daglimiet en volg de stappen.
Vervolg
Je nieuwe daglimiet van je rekening gaat 4 uur na bevestiging in.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Lees hier hoe je de daglimiet van je Triodos Betaalpas wijzigt.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Door een fout van een betaalautomaat kan het lijken alsof een betaling dubbel van je rekening is afgeschreven. Dit gebeurt voornamelijk bij onbemande tankstations.
Wat kun je doen?
Binnen 7 kalenderdagen vervalt de reservering en beschik je weer over het bedrag. Is dit na 7 kalenderdagen nog niet gebeurd, bel ons dan en houd je rekeningnummer bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.