Ik wil de app (opnieuw) activeren en heb geen bevestigingscode ontvangen. Wat nu?
Als je de app (opnieuw) activeert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
Open de app
Ga naar Meer
Ga naar Voorkeuren & Privacy
Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
Android versie 11 of hoger
Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
Open de app
Ga naar Meer
Ga naar Voorkeuren & Privacy
Ga naar Vingerafdruk (Android) of Touch ID (iOS)
Gebruik Vingerafdruk of Touch ID
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden
iOS versie 14 of hoger, of Android versie 11 of hoger
Met sensor class 3 of hoger
Niet op alle Android apparaten is gezichtsherkenning mogelijk. Kies dan voor Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
Bij het activeren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, activeer je app dan met de Identifier
Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Zit je op WiFi? Zet je WiFi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op.
Werkt de app nog niet; verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Updaten van je besturingssysteem (iOS-versie of Android-versie) Om veilig mobiel te bankieren is het belangrijk dat je de app gebruikt op een apparaat met de meest recente versie van iOS of Android. Dit staat los van de recente versie van de Triodos Mobiel Bankieren app.
Update naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
Update naar Android-versie 7of hoger. Doe dit op je apparaat via Systeem > Software-update
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt.
Heb je de Triodos Mobiel Bankieren App op een ander apparaat?
Log in op de app
Tik op Meer > Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
Tik op het apparaat dat je wilt verwijderen en kies Verwijderen
Heb je een extra apparaat waarop de app nog niet is geïnstalleerd?
Activeer dan de Mobiel Bankieren App op je extra telefoon of tablet
Volg na de activering bovenstaande stappen
Heb je een Identifier?
Log in op Internet Bankieren
Ga naar Zelf Regelen
Klik op Geactiveerde Apparaten
Klik op Verwijderen
Heb je Apple Pay geactiveerd? Op de website van Apple Support staan tips om je iPhone te kunnen vinden én hoe je Apple Pay uit kunt zetten voor jouw iPhone. Lukt het niet om Apple Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Geen app of Internet Bankieren? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer via Internet Bankieren de toegang tot de app:
Log in op Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen op Internet Bankieren?
Heb je een tweede mobiele telefoon of tablet? Activeer dan de Triodos Bankieren app op dat apparaat. Na het activeren kun je je andere apparaat direct blokkeren:
Activeer de app op het tweede toestel
Het activeren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
Log in tik rechtsonder op Meer
Ga naar Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
Tik op het apparaat dat je wilt blokkeren
Tik op Verwijderen
Kan je de app niet blokkeren? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
Log in
Tik rechts bovenin op de drie puntjes
Tik op Wijzig overzicht
Verschuif de knop links naast het rekeningnummer om de rekening (on)zichtbaar te maken
De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig bankieren staat bij ons voorop. Je aankopen via Apple Pay zijn afgeschermd en dus niet zichtbaar voor ons als bank. Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een unieke transactiecode. Je pasnummer wordt dus nooit opgeslagen op je mobiele apparaat of op de servers van Apple. Apple deelt nooit je pasnummer met de verkopende partij.
Tip: als je bij het online afrekenen met Apple Pay niet je e-mailadres wilt delen met de webwinkel, kun je ‘Verberg mijn emailadres’ gebruiken. Zo wordt er een uniek, willekeurig e-mailadres gegenereerd die berichten automatisch doorstuurt naar je eigen inbox.
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app:
Open de Google Play Store-app
Tik rechtsboven op je profielicoon
Tik op Apps en apparaat beheren. Bij apps die je kunt updaten staat het label Update. Je kunt ook specifiek zoeken naar de Triodos Bankieren app.
Tik op Updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
Open de Google Play Store-app
Tik rechtsboven op het profielicoon
Tik op Instellingen > Netwerkvoorkeuren > Apps automatisch updaten
Selecteer een optie:
Via elk netwerk om apps te updaten via wifi of mobiele data
Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer je verbinding hebt met wifi
Updaten van je Android besturingssysteem Om veilig mobiel te bankieren, is het belangrijk dat je de app gebruikt op een mobiele telefoon of tablet met een recente versie van Android. Dit gaat dus niet om de appversie. Update het besturingssysteem van je apparaat naar Android-versie 7.0 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Systeem > Software-update.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
Tik in je app op Bevestigen
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.