Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
De situatie in Turkije gaat ons aan het hart. Om onze klanten te helpen om geld naar Turkije over te maken en/of lokale donaties te doen, betaal je per 6 februari geen kosten voor betalingen naar een rekening in Turkije. Dit geldt zowel voor onze particuliere als zakelijke klanten.
Helaas is het vanwege sancties niet mogelijk voor banken om hetzelfde te doen voor Syrië.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat weer in kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
Heb je een Identifier, dan registreer je de app eenmalig met je Identifier
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app eenmalig met je gebruikersnaam en wachtwoord
Heb je zowel een Identifier als een gebruikersnaam en wachtwoord, registreer je app dan met de Identifier
Vraag je een Internet Betaal-/Spaarrekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
Kies een 5-cijferige pincode
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
Is er een rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
Heb je geen eenmanszaak en is er geen rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post
Klik onderaan het scherm op Bevestig je aanvraag met het controlegetal
Je vindt het controlegetal in de e-mail die je van ons hebt ontvangen
Vul je e-mailadres en controlegetal in en klik op Volgende
Het controlegetal is 3 weken geldig. Is je controlegetal verlopen? Neem dan contact op met de penningmeester van je broodfonds. De aanvraag moet door hen opnieuw gestart worden.
Stel je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Opslaan
Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord
Je hebt je gebruikersnaam per e-mail ontvangen
Klik bij Lopende aanvragen op Naar aanvraag
Volg de stappen op het scherm
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS, dan kun je ook inloggen met Face ID of Touch ID
Tik in je app op Bevestigen
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
Log in met dit tijdelijke wachtwoord
Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
Log in en volg de stappen om je legitimatiebewijs te uploaden en/of een identificatiestorting te doen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening Als je je wachtwoord niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuw wachtwoord.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt geen gebruikersnaam of wachtwoord meer nodig.
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Broodfondsrekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening Lees hier wat je doet als je het wachtwoord dat je voor je rekeningaanvraag hebt gemaakt niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.