Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
Log in met dit tijdelijke wachtwoord
Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
Nadat je rekeningaanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons nieuwe inloggegevens
Heb je al een rekening, dan koppelen wij de nieuwe rekening aan je bestaande inloggegevens
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je identiteitsbewijs moet geldig zijn
De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
Documentnummer
Machine Readable Zone
Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van het paspoort of rijbewijs staat of aan de achterkant van een identiteitskaart
Datum geldigheid
Persoonsgegevens
Handtekening
De pasfoto is goed zichtbaar
In geval van een identiteitskaart of rijbewijs hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je identiteitsbewijs op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige identiteitsbewijs hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je identiteitsbewijs hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Financieel jaaroverzicht online
Je vindt het nieuwe financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren:
Log in via Internet Bankieren
Klik op Overzichten
Klik op Financieel Jaaroverzicht
Financieel jaaroverzicht per post Ontvang je je financieel jaaroverzicht per post, dan ontvang je deze voor 31 januari.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht online.
Heb je geen eenmanszaak? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht per post.
Klik onderaan het scherm op Bevestig je aanvraag met het controlegetal
Je vindt het controlegetal in de e-mail die je van ons hebt ontvangen
Vul je e-mailadres en controlegetal in en klik op Volgende
Stel je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Opslaan
Log in met je gebruikersnaam en
Je hebt je gebruikersnaam per e-mail ontvangen
Klik bij Lopende aanvragen op Naar aanvraag
Volg de stappen op het scherm
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Klik op Inloggen met app
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd bij Opdrachten
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Tik in je app bij Aanmelden op Bevestigen
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS, dan kun je ook inloggen met Face ID of Touch ID
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Lees hier welke maatregelen Triodos Bank heeft genomen vanwege het coronavirus.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Bestaande rekening Heb je al een rekening, volg dan deze stappen:
Log in via Internet Bankieren
Vul je gebruikersnaam in
Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Nieuwe rekening Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.