Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
Log in met dit tijdelijke wachtwoord
Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
Nadat je rekeningaanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons nieuwe inloggegevens
Heb je al een rekening, dan koppelen wij de nieuwe rekening aan je bestaande inloggegevens
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Regelmatig worden er phishingberichten verstuurd, zogenaamd uit naam van een bank. In deze phishing e-mails of SMS-berichten word je bijvoorbeeld gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren, of om via een link je Identifier opnieuw te registreren of een nieuwe Identifier aan te vragen.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Het is een paspoort of identiteitskaart
in geval van een identiteitskaart hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Het identiteitsbewijs is geldig
De pasfoto is goed zichtbaar
De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
Documentnummer
Datum geldigheid
Persoonsgegevens
Handtekening
Machine Readable Zone
Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van je paspoort staat, of aan de achterkant van je identiteitskaart.
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het financieel jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
Is er een rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De rekeningbeheerder vindt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
Heb je geen eenmanszaak en is er geen rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht voor 31 januari per post
Klik onderaan het scherm op Bevestig je aanvraag met het controlegetal
Je vindt het controlegetal in de e-mail die je van ons hebt ontvangen
Vul je e-mailadres en controlegetal in en klik op Volgende
Stel je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Opslaan
Log in met je gebruikersnaam en
Je hebt je gebruikersnaam per e-mail ontvangen
Klik bij Lopende aanvragen op Naar aanvraag
Volg de stappen op het scherm
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Klik op Inloggen met app
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd bij Opdrachten
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Tik in je app bij Aanmelden op Bevestigen
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS, dan kun je ook inloggen met Face ID of Touch ID
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij sturen je graag een nieuw wachtwoord toe. Volg deze stappen:
Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
Log in met dit tijdelijke wachtwoord
Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
Log in en volg de stappen om je legitimatiebewijs te uploaden en/of een identificatiestorting te doen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening Heb je een particuliere rekening, volg dan deze stappen:
Klik op de website op Inloggen
Vul je gebruikersnaam in
Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.