Ik registreer de app opnieuw en heb geen bevestigingscode ontvangen. Wat nu?
Als je de app opnieuw registreert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
Open de app
Ga naar Meer
Ga naar Voorkeuren & Privacy
Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
Android versie 11 of hoger
Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer via Internet Bankieren de toegang tot de app:
Log in via Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen bij Internet Bankieren? Heb je een tweede mobiel of tablet, dan kan je de app opnieuw registreren en direct de toegang tot de app blokkeren.
Registreer de app op het tweede toestel
Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
Log in via de app bij Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Kan je de app niet blokkeren? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
Open de app
Ga naar Meer
Ga naar Voorkeuren & Privacy
Ga naar Vingerafdruk (Android) of Touch ID (iOS)
Gebruik Vingerafdruk of Touch ID
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden
iOS versie 14 of hoger, of Android versie 11 of hoger
Met sensor class 3 of hoger
Niet op alle Android apparaten is gezichtsherkenning mogelijk. Kies dan voor Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
Bij het registreren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, registreer je app dan met de Identifier
Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Blokkeer direct via Internet Bankieren de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Log in op Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen via Internet Bankieren? Volg deze stappen:
Heb je een tweede apparaat, registreer daarop de Mobiel Bankieren App
Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
Log in via de QR-scanner van de app op Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Kan je de app niet openen? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Updaten van je Apple besturingssysteem (iOS-versie) Om veilig mobiel te bankieren, is het belangrijk dat je de app gebruikt op een iPhone of iPad met een recente versie van het Apple besturingssysteem (iOS-versie). Dit gaat dus niet om de appversie. Update het besturingssysteem van je iPhone of iPad naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update.
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
Log in
Tik rechts bovenin op de drie puntjes
Tik op Wijzig overzicht
Verschuif de knop links naast het rekeningnummer om de rekening (on)zichtbaar te maken
De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app:
Open de Google Play Store-app
Tik rechtsboven op je profielicoon
Tik op Apps en apparaat beheren. Bij apps die je kunt updaten staat het label Update. Je kunt ook specifiek zoeken naar de Triodos Bankieren app.
Tik op Updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
Open de Google Play Store-app
Tik rechtsboven op het profielicoon
Tik op Instellingen > Netwerkvoorkeuren > Apps automatisch updaten
Selecteer een optie:
Via elk netwerk om apps te updaten via wifi of mobiele data.
Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer je verbinding hebt met wifi.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
Tik in je app op Bevestigen
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Je kunt je apparaat terugzetten naar fabrieksinstellingen om dit op te lossen. Na het opnieuw registreren van de Triodos Mobiel Bankieren app kun je direct bij je rekeningen. Het is ook mogelijk om de app op een ander apparaat te installeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.