Hoe zet ik mijn papieren afschriften aan of uit op mijn particuliere rekening?
Wilt u papieren afschriften uitzetten, dan doet u dit het makkelijkst via onze app. U kunt ook papieren afschriften aan of uitzetten via Internet Bankieren.
Via de app
- Log in.
- Tik links bovenin op Meer.
- Tik op Rekeninginstellingen.
- Tik op de rekening waarvan u de afschriften wilt uitzetten.
- Tik op Papieren afschriften en volg de stappen.
- Papieren afschriften zijn uitgeschakeld. U kunt uw afschriften online inzien via Internet Bankieren.
Via Internet Bankieren
- Log in via Internet Bankieren.
- Klik op Gegevens wijzigen > Rekeninggegevens.
- Selecteer de juiste rekening.
- Klik bij Rekeningafschriften op Wijzigen en volg de stappen.
U betaalt voor papieren afschriften. Onze tarieven vindt u op onze website.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
U kunt de batterij van uw huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op uw Identifier verschijnt. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Het nummer van uw Identifier
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Registreer de Triodos Bankieren appmet uw nieuwe Identifier.
- Stuur uw huidige Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat de oude Identifier gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Weet u de pincode van uw Identifier niet meer, blokkeer dan uw Identifier. Bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op uw Identifier.
- De Identifier blokkeert de toegang tot Internet Bankieren.
- Schrijf de 7-cijferige blokkeercode op die op het scherm van uw Identifier staat.
Deblokkeer uw Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Uw Identifier
- De 7-cijferige blokkeercode
Vervolg
Na het deblokkeren stelt u zelf een nieuwe pincode in op uw Identifier.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Stuur uw huidige Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat deze gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat u weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Uw rekeningnummer.
- Uw Identifiernummer.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U wijzigt uw persoonlijke gegevens, zoals uw e-mailadres, telefoonnummer of adres snel en eenvoudig via onze app. Als u bij ons ingeschreven staat als wettelijk vertegenwoordiger van uw kind, dan wijzigt u de gegevens op dezelfde wijze.
Zo werkt het:
- Log in.
- Tik rechts onderin op Meer.
- Tik op Persoonlijke gegevens.
- Tik op de gegevens die u wilt wijzigen.
- Vul uw nieuwe gegevens in en tik op bevestigen.
- U bevestigt uw wijziging met uw persoonlijke inlogcode. Voor het aanpassen van uw adres heeft u uw Identifier nodig.
- Nadat u uw wijziging bevestigd heeft, verwerken wij deze direct.
Geen app?
U kunt uw gegevens ook op de volgende manieren wijzigen:
- Via Internet Bankieren. Nadat u bent ingelogd, klikt u op Gegevens wijzigen > Persoonlijke gegevens.
- Schriftelijk via het Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens (PDF)
Hypotheken
Lees hier hoe u de adresgegevens voor uw hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of uw pincode te delen.
- via een link in een e-mail in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel.
Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Lees meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U wijzigt gegevens in uw adresboek via Internet Bankieren:
- Log in.
- Klik op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling.
Daarna volgt u deze stappen:
Gegevens wijzigen
- Selecteer het adres dat u wilt wijzigen.
- Klik op Wijzig.
- Wijzig de gegevens.
- Klik op Opslaan.
Gegevens verwijderen
- Vink het adres aan dat u wilt verwijderen.
- Klik op Selectie verwijderen.
Gegevens toevoegen
- Klik op Toevoegen.
- Vul de gegevens in.
- Klik op Opslaan.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel ons wanneer u uw Identifier kwijt bent. Wij blokkeren de Identifier direct voor u.
Nieuwe Identifier aanvragen
U vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
Heeft dit antwoord u geholpen?
We verwijderen de roodstand van uw rekening graag voor u. Dit kan als uw saldo 0 euro of hoger is.
Bel ons, dan maken wij dit voor u in orde.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel of mail ons met uw verzoek en we maken het direct in orde. Vermeld in een e-mail ook uw adres.
Omdat we onze adressenselectie vaak ver van te voren maken, kan het gebeuren dat u nog éénmaal iets ontvangt.
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, dan kunt u zich hier eenvoudig opgeven voor onze e-mailnieuwsbrief. Deze verschijnt acht keer per jaar. De verhalen over ondernemers die we financieren en onze kijk op het nieuwe bankieren vindt u op www.dekleurvangeld.nl.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Wat jammer dat u uw rekening wilt opheffen. U beëindigt uw betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
- Log in.
- Tik rechts onderin op Meer.
- Tik op Rekeninginstellingen.
- Tik op de rekening die u wilt opheffen.
- Klik op Rekening sluiten en volg de stappen.
- Bij het sluiten selecteert u een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken.
Vervolg
- Binnen 1 dag sluiten wij uw rekening.
- Heeft u nog andere rekeningen, dan ziet u uw gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren.
- Heeft u geen andere rekeningen, dan heeft u geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom uw afschriften voordat u uw rekening opheft.
Geen app?
Heeft u geen toegang tot de app, dan beëindigt u uw rekening schriftelijk.
- Stuur ons het Opheffingsformulier Particuliere Rekening(PDF) per post.
- Wij sluiten uw rekening binnen 5 werkdagen na ontvangst.
- U ontvangt een bevestiging per e-mail.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Uw gebruikersnaam staat in de openingsbrief die u heeft ontvangen toen u klant werd. Heeft u de brief niet meer of heeft u uw gebruikersnaam zelf gewijzigd? Bel ons en houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- U ontvangt binnen 5 werkdagen per post uw gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord.
- U wijzigt het wachtwoord zodra u inlogt.
Heeft u een betaalrekening, dan logt u in met uw Identifier.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U voegt een rekeninghouder of gemachtigde als volgt toe:
- Print het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde (PDF) uit en vul het in.
- Onderteken allebei het formulier.
- Stuur het formulier en de gevraagde documenten naar ons op. Het adres en antwoordnummer vindt u op het formulier.
- Wilt u een nieuwe rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? U stuurt dan ook een ingevulde kennis– en ervaringstoets(PDF) naar ons op.
Rekeninghouder toegevoegd
Nadat de rekeninghouder is toegevoegd, ontvangt deze binnen 1 week een Wereldpas en een eigen Identifier. Voegt u een rekeninghouder toe, dan betaalt u allebei de maandelijke kosten voor de rekening.
Gemachtigde toegevoegd
Nadat de gemachtigde is toegevoegd, ontvangt deze binnen 1 week een eigen Identifier. Heeft u voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaalt u allebei de maandelijkse kosten voor de rekening.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U kunt op uw betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via uw betaalrekening maakt u geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.