Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet opheffen via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je tijdelijk je limiet via onderstaande stappen. Heb je een eenmanszaak en wil je je limiet permanent verhogen? Bel ons dan. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
Je kunt de limiet voor maximaal een week wijzigen
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur.
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet altijd via de app.
Via Internet Bankieren
Als je inlogt met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, kun je ook je limiet wijzigen in Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik rechtsboven op Naar het oude Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Rekeninggegevens
Klik bij Limieten en autorisaties op Wijzigen
Kies bij Periode of je de limiet voor een dag of week wijzigt
Vul de nieuwe limiet in een klik op Volgende. Volg daarna de stappen
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Je wijzigt persoonlijke gegevens zoals je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan kun je aangeven dat je kind meeverhuist.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Persoonlijke gegevens
Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
Vul je nieuwe gegevens in en volg de stappen
Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de wijziging met je Identifier
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Zelf regelen > Persoonlijke gegevens
Wil je de gegevens van je kind wijzigen, klik dan op het dropdownmenu achter je naam om je kind te selecteren
Je geeft de adreswijziging voor ieder kind apart op
Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kind(eren)? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kind(eren) als jezelf.
Hypotheken Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je al klant bij ons bent, kun je iemand op je rekening machtigen op basis van een levenstestament of notariële volmacht.
Stuur als bijlage een kopie mee van de door de notaris opgestelde volmacht of je levenstestament
Vervolg Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je voegt een rekeninghouder of gemachtigde als volgt toe:
Stuur het formulier en de gevraagde documenten naar ons op. Het adres en antwoordnummer vind je op het formulier
Wil je een nieuwe rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? Dan moet de nieuwe rekeninghouder een kennis- en ervaringstoets doen.
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Rekeninghouder toegevoegd Voeg je een rekeninghouder toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een Wereldpas en een eigen Identifier. Je betaalt beiden maandelijke kosten voor de rekening. Voeg je een rekeninghouder toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Gemachtigde toegevoegd Voeg je een gemachtigde toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een eigen Identifier. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden maandelijkse kosten voor de rekening. Voeg je een gemachtigde toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Via de app activeer je Wereldbetalingen, maar kun je geen Wereldbetaling doen
Let op: de autorisatie geldt per rekeninghouder of zakelijke gebruiker
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel of mail ons met je verzoek en we maken het direct in orde. Vermeld in de e-mail ook je adres.
Omdat we onze adressenselectie vaak ver van te voren maken, kan het gebeuren dat je nog éénmaal iets ontvangt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, meld je aan voor onze e-mailnieuwsbrief. Deze verschijnt acht keer per jaar. De verhalen over ondernemers die we financieren en onze kijk op het nieuwe bankieren vind je op www.dekleurvangeld.nl.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om het maximale bedrag dat je dagelijks contant op kunt nemen te wijzigen. Je kunt wel het bedrag wijzigen dat je dagelijks kunt betalen met je Wereldpas. De standaard betaallimiet voor de Wereldpas is 3000 euro.
Heb je een particuliere rekening, of beheer je een Triodos Jongeren Rekening, dan wijzig je dit als via onderstaande stappen in onze Mobiel Bankieren app. Heb je een zakelijke rekening met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak, lees dan hier hoe je de limiet wijzigt.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de juiste rekening
Onder Daglimiet geef je de gewenste limiet aan. De limiet is minimaal 50 euro en maximaal 10.000 euro
Je autoriseert de wijziging met je 5-cijferige inlogcode
Geen app?
Als je geen app hebt, wijzig je de betaallimiet via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd met je Identifier, wijzig je de limiet via Zelf regelen > Betaalpassen.
Vervolg
Wijzig de paslimiet minimaal 1 werkdag voordat je het nodig hebt
De nieuwe paslimiet gaat in op de door jou gekozen datum. Die datum is maximaal 2 weken geldig nadat je de wijziging hebt geautoriseerd
Wijzig je de paslimiet voor 1 dag, dan geldt de wijziging van 's ochtends 09.00 uur tot 08.00 uur de volgende dag
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om een particuliere rekening om te zetten naar een zakelijke rekening. Voor zakelijke activiteiten open je een Triodos Internet Zaken Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt je opdracht eenvoudig via de Mobiel Bankieren app:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Tik op je beleggersrekening
Scroll naar beneden en tik op Transacties
Tik op Maandbeleggen
Tik op de Maanbeleggenopdracht die je wilt annuleren
Tik op Annuleren
Als je je Maandbeleggen opdracht wilt wijzigen, dan annuleer je eerst de oude opdracht. Vervolgens stel je een nieuwe opdracht in.
Internet Bankieren
Wil je Maandbeleggen wijzigen in Internet Bankieren? Log dan in en klik op je beleggersrekening. Klik daarna op Maandbeleggen en volg de stappen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je zet contactloos betalen zelf aan of uit via onze app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Onder Contactloos betalen zet je deze mogelijkheid aan of uit
Vervolg
De wijziging gaat binnen 1 werkdag in
Contactloos betalen werkt nadat je de betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met pincode
Geen app?
Als je geen app hebt, wijzig je contactloos betalen via Internet Bankieren. Log in en klik op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > Wereldpas. Klik aan de rechterkant op contactloos om de wijziging door te geven.
Vervolg Binnen 5 werkdagen na ontvangst verwijderen wij de rekeninghouder/gemachtigde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Spaar Vrij of Spaar Meer rekening wilt omzetten naar een Internet Spaarrekening. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.