Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Als je geen andere rekeningen hebt, dan ontvang je na het opheffen van je rekening geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften dan niet meer in te zien in Internet Bankieren. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren en ontvang je ook een Financieel Jaaroverzicht.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet opheffen via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens zoals je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan kun je aangeven dat je kind meeverhuist.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Persoonlijke gegevens
Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
Vul je nieuwe gegevens in en volg de stappen
Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Zelf regelen > Persoonlijke gegevens
Wil je de gegevens van je kind wijzigen, klik dan op het dropdownmenu achter je naam om je kind te selecteren
Je geeft de adreswijziging voor ieder kind apart op
Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kind(eren)? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kind(eren) als jezelf.
Hypotheken Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je tijdelijk je limiet via onderstaande stappen. Heb je een eenmanszaak en wil je je limiet permanent verhogen? Bel ons dan. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
De nieuwe limiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je nieuwe limiet gaat 4 uur na bevestiging in.
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet altijd via de app.
Via Internet Bankieren
Als je inlogt met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, kun je ook je limiet wijzigen in Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen
Klik op Daglimiet
Vul de nieuwe daglimiet en einddatum in
De nieuwe daglimiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg daarna de stappen
Je nieuwe daglimiet gaat 4 uur na bevestiging in.
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Stuur als bijlage een kopie mee van de door de notaris opgestelde volmacht of je levenstestament
Vervolg Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Triodos Betaalpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Stuur het formulier per post en gevraagde documenten naar Triodos Bank
Wil je een rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? Bij de eerste aankoopopdracht moet de nieuwe rekeninghouder een kennis- en ervaringstoets doen
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Vervolg
Binnen 5 werkdagen ontvangt een rekeninghouder voor een betaalrekening een Triodos Betaalpas en een eigen identifier
Binnen 5 werkdagen ontvangt een gemachtigde voor een betaalrekening een eigen identifier
Binnen 5 werkdagen ontvangt een gemachtigde of rekeninghouder voor een spaar- of beleggersrekening een gebruikersnaam en wachtwoord
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Je activeert buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Heb je geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Via de app activeer je Wereldbetalingen, maar kun je geen Wereldbetaling doen
Let op: de autorisatie geldt per rekeninghouder of zakelijke gebruiker
Heeft dit antwoord je geholpen?
De komende maanden ontvangen alle klanten met een Maestro Triodos Betaalpas een Visa Triodos Betaalpas. We vervangen eerst de particuliere betaalpassen en daarna de zakelijke betaalpassen. Je herkent het type betaalpas aan het logo dat op je pas staat.
Om je goed verder te kunnen helpen, controleer eerst het logo op je betaalpas. De standaard paslimieten verschillen bij Visa en Maestro.
Visa betaalpas De standaard betaallimiet voor de Triodos Betaalpas bij een betaalautomaat is 1500 euro. Je kunt je limiet tijdelijk verhogen in de Mobiel Bankieren app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de juiste betaalpas
Tik op Daglimiet
Onder Betaalautomaat geef je de gewenste limiet aan. Kies een limiet tussen 0 en 10.000 euro.
Wil je je limiet voor geld opnemen aanpassen, tik dan op Geld Opnemen en volg de stappen. Je kunt je limiet tijdelijk verhogen tot 1000 euro
Wil je je limiet voor online betalen aanpassen, tik dan op Online betalen en volg de stappen. Je kunt je limiet tijdelijk verhogen tot 5000 euro
Tik op Bevestigen
De wijziging gaat na 4 uur in.
Maestro betaalpas De standaard betaallimiet voor de Wereldpas is 3000 euro.
Geen app? Als je geen app hebt, wijzig je de betaallimiet via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, wijzig je de limiet via Zelf regelen > Betaalpassen. Vervolg
Wijzig de paslimiet van je Maestro betaalpas minimaal 1 werkdag voordat je het nodig hebt
De nieuwe paslimiet gaat in op de door jou gekozen datum. Die datum is maximaal 2 weken geldig nadat je de wijziging hebt geautoriseerd
Wijzig je de paslimiet voor 1 dag, dan geldt de wijziging van 's ochtends 09.00 uur tot 08.00 uur de volgende dag
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om een particuliere rekening om te zetten naar een zakelijke rekening. Voor zakelijke activiteiten open je een Triodos Internet Zaken Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je zet contactloos betalen zelf aan of uit via onze app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Onder Contactloos betalen zet je deze mogelijkheid aan of uit
Vervolg
De wijziging gaat binnen 1 werkdag in
Contactloos betalen werkt nadat je de betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met pincode
Geen app? Als je geen gebruik maakt van de Mobiel Bankieren app, wijzig je contactloos betalen via Internet Bankieren. Log in en klik op Zelf regelen > Betaalpassen. Klik aan de rechterkant op contactloos om de wijziging door te geven.
Vervolg Binnen 5 werkdagen na ontvangst verwijderen wij de rekeninghouder/gemachtigde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt je opdracht eenvoudig via de Mobiel Bankieren app:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Tik op je beleggersrekening
Scroll naar beneden en tik op Transacties
Tik op Maandbeleggen
Tik op de Maanbeleggenopdracht die je wilt annuleren
Tik op Annuleren
Als je je Maandbeleggen opdracht wilt wijzigen, dan annuleer je eerst de oude opdracht. Vervolgens stel je een nieuwe opdracht in.
Internet Bankieren
Wil je Maandbeleggen wijzigen in Internet Bankieren? Log dan in en klik op je beleggersrekening. Klik daarna op Maandbeleggen en volg de stappen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Spaar Vrij of Spaar Meer rekening wilt omzetten naar een Internet Spaarrekening. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.