Geef aan of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Deze zorgt er onder andere voor dat de af- en bijschrijvingen van je oude rekening 13 maanden automatisch worden doorgezet naar je nieuwe Triodos rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
de inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt rood staan als je dit zelf aanvraagt. Dat kan als je:
18 jaar of ouder bent
in Nederland woont
3 maanden achter elkaar minimaal 500 euro op je rekening hebt ontvangen
Je kiest voor een krediet van 500 of 1000 euro. Als je je rekening minimaal 3 maanden in gebruik hebt, kun je rood staan aanvragen in de Mobiel Bankieren App.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Tik rechtsonder de app op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de Internet Betaalrekening waarvoor je rood staan wilt aanvragen
Scroll naar beneden en tik op Rood Staan
Tik op Doorgaan
Kies het bedrag dat je rood wilt staan en tik op Doorgaan
Bevestig dat je akkoord gaat met de voorwaarden
Bevestig je aanvraag met je pincode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de aanvraag met je Identifier
Vervolg
We beoordelen je aanvraag binnen 5 werkdagen. Is je aanvraag goedgekeurd, dan ontvang je een bericht in de app. Daarna kun je rood staan direct gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De Overstapservice helpt je om makkelijk over te stappen naar Triodos Bank. Je kunt de Overstapservice aanvragen als je een betaalrekening bij ons opent, of als je al klant bij ons bent. Het is niet mogelijk om de Overstapservice te gebruiken als je overstapt van een gezamenlijke rekening naar een persoonlijke rekening.
Dit regelt de Overstapservice: • Binnenkomende betalingen op je oude rekening worden 13 maanden doorgezet naar je Triodos rekening. • Je nieuwe rekeningnummer wordt doorgegeven aan bedrijven die met een automatische incasso geld van je rekening afschrijven. • Op je afschriften zie je duidelijk wie je oude rekeningnummer nog gebruikt.
Dit regel je zelf: • Geef je nieuwe rekeningnummer door aan iedereen die geld naar je overmaakt. • Stel periodieke overboekingen opnieuw in op je nieuwe rekening. • Zeg je oude betaalrekening op nadat de Overstapservice is ingegaan. • Bankier je zakelijk en maak je gebruik van een business-to-business incasso, trek dan de machtiging bij je oude bank in en geef bij ons een nieuwe machtiging af.
Stap je over naar een andere bank? Gebruik dan de overstapservice via de nieuwe bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je start je aanvraag voor een Internet Betaalrekening eenvoudig via onze website.
Je kunt een Internet Betaalrekening openen als:
Je in Nederland woont
Je 18 jaar of ouder bent
Je een geldig paspoort, identiteitskaart of verblijfsdocument hebt
Je beschikt over een Nederlands Burger Service Nummer (BSN)
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank staat voor duurzaam en transparant bankieren. We financieren alleen organisaties die een positieve impact hebben op mens, samenleving en milieu.
We investeren uitsluitend in de reële economie en handelen niet in complexe financiële producten. Bovendien kennen we alle duurzame ondernemers die bij ons bankieren.
Vanuit onze missie staan we voor een uitstekende service. Je regelt je bankzaken op een duurzame manier bij Triodos Bank.
Het is volgens onze voorwaarden niet toegestaan om een particuliere rekening voor zakelijke doeleinden te gebruiken. Voor zakelijke betalingen open je altijd een Internet Zaken Rekening.
Je kunt de Overstapservice aanvragen als je een nieuwe rekening opent, of als je al klant bij ons bent.
Nieuwe rekening Open je een nieuwe rekening voor jezelf, dan vraag je na opening van de rekening via de Mobiel Bankieren app de Overstapservice aan. Tik hiervoor op Meer>Rekeninginstellingen. Kies de rekening waarvoor je de overstapservice aanvraagt en tik op Overstapservice. Volg daarna de stappen in de app.
Open je een en/of rekening, dan vul je in het online aanvraagformulier in dat je de Overstapservice wilt aanvragen.
Bestaande rekening Je vraagt de Overstapservice voor een bestaande rekening voor jezelf aan via de Mobiel Bankieren app. Volg hiervoor de stappen zoals hierboven beschreven.
Heb je een en/of rekening? Dan vraag je de Overstapservice aan via dit formulier. Print het formulier uit, vul het in en stuur het per post naar ons retour. Je ontvangt van ons een brief met de startdatum van de Overstapservice.
Zakelijke rekening Lees hier hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zakelijke rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je start je aanvraag voor een en/of betaalrekening eenvoudig via onze website.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is bij Triodos nog niet mogelijk om te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Apple Pay vergt een aanzienlijke investering vanuit Triodos Bank. Aangezien we van verschillende klanten horen hoe belangrijk Apple Pay voor hen is, onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor een lancering. We verwachten Apple Pay in 2023 te introduceren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt geen rekening in Nederland openen als je in het buitenland woont.
Triodos Bank heeft ook kantoren in België, Engeland, Duitsland en Spanje. Woon je in een van deze landen, dan nodigen wij je uit om contact op te nemen met het kantoor ter plekke.
Als je een Internet Betaalrekening hebt, dan kun je inloggen met de Mobiel Bankieren app. Je logt op 1 van de volgende manieren in:
Met je 5-cijferige pincode
Heb je iOS, dan kun je ook via FaceID of TouchID inloggen. Volg deze stappen om TouchID in te stellen:
Klik rechts onderin de app op Meer
Kies Voorkeuren
Kies Touch-ID Kies Inloggen of Inloggen en bevestigen
Met een QR-code op je laptop of desktop in Internet Bankieren
Spaar- of beleggersrekening Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De 1e rekeninghouder start de aanvraag op de website.
De 1e rekeninghouder beantwoordt de vragen op het scherm
Hij ontvangt een e-mail met een bevestigingscode
Let op: de bevestigingscode bestaat uit 5 letters
Hij downloadt de app en vult de bevestigingscode in zodra daar om wordt gevraagd
Hij volgt de stappen in de app en vult de naam en het e-mailadres van de 2e rekeninghouder in
Nadat wij de 1e rekeninghouder hebben geïdentificeerd, ontvangt de 2e rekeninghouder een e-mail met een uitnodiging om de en/of rekening te openen
De 2e rekeninghouder downloadt daarna de Mobiel Bankieren app en volgt de stappen in de app
De 1e rekeninghouder ontvangt een e-mail met het verzoek de mede-rekeninghouder te bevestigen
Hij bevestigt daarna via de app dat hij de rekening opent met de 2e rekeninghouder
Beide rekeninghouders ontvangen een e-mail als de rekening klaar is voor gebruik
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vindt de tarieven van een Internet Betaalrekening in ons kostenoverzicht.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.