Hoe snel verwerkt Triodos Bank betaalbatches?
- We verwerken betaalbatches die je voor 15.00 uur aanbiedt op dezelfde werkdag
- We verwerken betaalbatches die je na 15.00 uur aanbiedt de volgende werkdag
We gebruiken functionele en anonieme analytische cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert en om inzicht te krijgen in het gebruik ervan. Daarnaast plaatsen we cookies van derden om gepersonaliseerde advertenties te tonen en social media functies aan te bieden.
Door op "Accepteren" te klikken, accepteer je alle cookies. Inclusief cookies van derde partijen. Door op "Afwijzen" te klikken, accepteer je alleen functionele en anonieme analytische cookies. Klik op "Cookie-instellingen" om je voorkeuren aan te passen en om meer te lezen over ons privacybeleid.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
BIC
BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen.
IBAN
IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Ben je een zakelijke klant met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om je rekening te activeren voor Wereldbetalingen.
Je activeert Wereldbetalingen als particuliere klant of eenmanszaak eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Geen app?
Je kunt Wereldbetalingen ook via Internet Bankieren activeren. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Wereldbetalingen en volg de stappen.
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt via iDEAL tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht en binnen enkele seconden uitgevoerd.
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Triodos Bank ondersteunt inkomende en uitgaande betalingen voor alle Europese banken die Directe Betalingen aanbieden.
Periodieke overboekingen, iDEAL-betalingen en geplande betalingen zijn geen directe betalingen. Bekijk de verwerkingstijden van deze betalingen.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Een SEPA-betaling is een betaling:
Lees hier hoe je een SEPA-betaling doet.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot € 50 zonder pincode betalen. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Geen app?
Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Contact toevoegen
Verwijderen
Wijzigen
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Log in en klik vervolgens op Zelf regelen > Adresboek > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling > doorgaan.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
De daglimiet van je rekening(en) is het bedrag dat je dagelijks maximaal mag overmaken vanaf je zakelijke rekening(en). Je kunt de daglimiet van je rekening(en) inzien in Internet Bankieren.
Zo werkt het:
Gebruik je de app?
Je kunt je daglimiet van je rekening(en) ook via de Mobiel Bankieren app inzien. Ga naar Meer > Rekeninginstellingen > Tik op de gewenste rekening > Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet.
Wil je je daglimiet van je rekening(en) wijzigen? Lees hier hoe je de daglimiet van je zakelijke rekening(en) wijzigt.
Goed om te weten
Wil je meer weten over zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel of chat ons dan.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om Wereldbetalingen te doen.
Je doet een Wereldbetaling in Internet Bankieren. Zorg dat je de rekening eerst hebt geactiveerd voor Wereldbetalingen.
Zo werkt het:
Goed om te weten
BIC (Bank Identifier Code)
Bij een Wereldbetaling vul je altijd de BIC in. Heeft de bank van de begunstigde geen BIC, vink dan Bank heeft geen BIC of SWIFT aan en vul de volledige naam- en adresgegevens in van de bank van de begunstigde.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India
Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan moet je ook een bankcode invullen.
Kosten
Let er op dat er kosten verbonden zijn aan een Wereldbetaling. In Internet Bankieren zie je bij je opdracht welke kosten je betaalt voor een Wereldbetaling. Gebruik de rekenhulp als je de wisselkoers die Triodos Bank berekent wilt vergelijken met de wisselkoers van de Europese Centrale Bank (ECB).
Betaling binnen SEPA-gebied
Lees hier hoe je een betaling doet binnen het SEPA-gebied.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.