Hoe snel verwerkt Triodos Bank betaalbatches?
- We verwerken betaalbatches die je voor 15.00 uur aanbiedt op dezelfde werkdag
- We verwerken betaalbatches die je na 15.00 uur aanbiedt de volgende werkdag
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Je kunt via iDeal tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Geen app?
Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Contact toevoegen
Verwijderen
Wijzigen
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Log in en klik vervolgens op Zelf regelen > Adresbroek > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling > doorgaan.
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Via Internet Bankieren kun je betaalbatches uit je boekhoudpakket uploaden en verzenden.
Zo werkt het
Let op: gebruikers op een zakelijke rekening kunnen alleen betaalbatches uploaden en verzenden als ze hiervoor bevoegd zijn. Heb je deze bevoegdheid niet, dan kun je die aanvragen via onze keuzehulp.
Op onze website lees je meer over betaalbatches.
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.
De manier waarop je een batch wijzigt of verwijdert hangt ervan af of het gaat om een incassobatch of een betaalbatch, en of de batch al is geautoriseerd of niet.
Incassobatches die nog niet zijn geautoriseerd
Betaalbatches die nog niet zijn geautoriseerd
Bij betaalbatches kun je geen losse betalingen verwijderen. Je kunt wel de hele batch verwijderen.
Batches die al zijn geautoriseerd
Geautoriseerde batches kun je alleen in hun geheel verwijderen. Bij geautoriseerde incassobatches kun je alléén de hele batch verwijderen, nadat deze al verzonden is.
Geautoriseerde betaalbatch:
Verzonden incassobatch:
Het is niet mogelijk om een bestaande periodieke overboeking te wijzigen. Wil je een periodieke overboeking wijzigen, verwijder hem dan en maak een nieuwe aan.
Particulier Financieel Jaaroverzicht
Het Financieel Jaaroverzicht is beschikbaar in Internet Bankieren en niet in de Mobiel Bankieren app. Je downloadt het Financieel Jaaroverzicht als volgt:
Het Financieel Jaaroverzicht is niet online beschikbaar als:
Wil je het begin- en eindsaldo van het vorige jaar weten? Zoek dit dan op in Internet Bankieren.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht