Wat moet ik doen als mijn Identifier kapot of beschadigd is?
U vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Het nummer van uw Identifier
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Stuur uw oude Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat deze gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
U kunt de batterij van uw huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op uw Identifier verschijnt. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Het nummer van uw Identifier
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Registreer de Triodos Bankieren appmet uw nieuwe Identifier.
- Stuur uw huidige Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat de oude Identifier gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Weet u de pincode van uw Identifier niet meer, blokkeer dan uw Identifier. Bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op uw Identifier.
- De Identifier blokkeert de toegang tot Internet Bankieren.
- Schrijf de 7-cijferige blokkeercode op die op het scherm van uw Identifier staat.
Deblokkeer uw Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Uw Identifier
- De 7-cijferige blokkeercode
Vervolg
Na het deblokkeren stelt u zelf een nieuwe pincode in op uw Identifier.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Stuur uw huidige Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat deze gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat u weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Uw rekeningnummer.
- Uw Identifiernummer.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of uw pincode te delen.
- via een link in een e-mail in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel.
Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Lees meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel ons wanneer u uw Identifier kwijt bent. Wij blokkeren de Identifier direct voor u.
Nieuwe Identifier aanvragen
U vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U kunt op uw betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via uw betaalrekening maakt u geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Groene Identifier
U wijzigt de pincode van uw groene Identifier als volgt:
- Druk op OK.
- Druk op 5.
- Druk op OK.
- Toets uw huidige pincode in en druk op OK.
- Toets uw nieuwe pincode in en druk op OK.
- Bevestig uw nieuwe pincode en druk op OK.
Blauwe Identifier
U wijzigt de pincode van uw blauwe Identifier als volgt:
- Toets rechts op de Identifier op de rode knop om uw Identifier aan te zetten.
- Toets op de groene T toets.
- Toets op de rode = toets.
- Voer uw huidige pincode in en druk op de rode = toets.
- Voer uw nieuwe pincode in en toets op de rode = toets.
- Herhaal uw nieuwe pincode en toets op de rode = toets.
Pincode
Uw pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met:
- Dezelfde cijfers.
- Opeenvolgende cijfers.
- Een logische reeks van cijfers (zoals 2468).
Heeft dit antwoord u geholpen?
U wijzigt gegevens in uw adresboek via Internet Bankieren:
- Log in.
- Klik op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling.
Daarna volgt u deze stappen:
Gegevens wijzigen
- Selecteer het adres dat u wilt wijzigen.
- Klik op Wijzig.
- Wijzig de gegevens.
- Klik op Opslaan.
Gegevens verwijderen
- Vink het adres aan dat u wilt verwijderen.
- Klik op Selectie verwijderen.
Gegevens toevoegen
- Klik op Toevoegen.
- Vul de gegevens in.
- Klik op Opslaan.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Internet Betaalrekening
U logt voor Internet Bankieren altijd in met uw Identifier. Maakt u gebruik van onze app,dan logt u in met de pincode die u zelf heeft gekozen.
Met een Internet Betaalrekening maakt u geld over naar rekeningnummers van andere personen en organisaties. De Identifier is gekoppeld aan uw gegevens en heeft een eigen pincode. Daarom is dit de veiligste manier van betalen met uw betaalrekening.
Spaar- of beleggersrekening
U logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Uw spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar u geld naar overmaakt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Ja, dat is mogelijk. Bel ons, dan koppelen we uw rekeningen aan 1 Identifier.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U kunt uw transacties downloaden in verschillende bestandstypen die u eenvoudig inlaadt in uw boekhoudprogramma. U kunt kiezen uit de volgende bestandstypen:
- Excel
- CSV
- MT940 (structured en unstructured)
- CAMT053
Heeft dit antwoord u geholpen?
- Log in via Internet Bankieren.
- Klik op Overzichten > Downloaden.
- Selecteer rechts in het scherm onder Download of u een afschrift of zoekopdracht downloadt.
- Selecteer de juiste rekening.
- Downloadt u een afschrift, selecteer dan de juiste afschriften.
- Downloadt u een zoekopdracht, vul dan bij Boekdatum de begin- en einddatum in.
- Vul het Download formaat in.
- Klik op Downloaden.
- Klik op Herladen.
- U vindt uw download in het overzicht van aangevraagde downloads van de afgelopen 2 weken.
- Klik op het printer-icoontje om uw download te openen en volg de instructies op het scherm.
U kunt uw download importeren in uw eigen programma of in uw boekhoudprogramma. Kijk in de handleiding van uw boekhoudprogramma voor het juiste bestandstype.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U ziet het financieel jaaroverzicht van uw particuliere rekening omdat de Identifier persoonsgebonden is. Andere gebruikers van uw zakelijke rekening hebben geen toegang tot uw persoonlijke financieel jaaroverzicht.
Financieel jaaroverzicht
U kunt het financieel jaaroverzicht van uw organisatie niet via Internet Bankieren raadplegen. We versturen het financieel jaaroverzicht iedere januari per post.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U ziet uw zakelijke en privé rekeningen in 1 overzicht als alle rekeningen zijn gekoppeld aan dezelfde Identifier. Dit geldt voor Internet Bankieren en onze app. Bel ons, dan regelen wij dit voor u.