Wat moet ik doen als mijn Identifier kapot of beschadigd is?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke klant? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat weer in kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar [email protected].
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening Als je je wachtwoord niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuw wachtwoord.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt geen gebruikersnaam of wachtwoord meer nodig.
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Broodfondsrekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening Lees hier wat je doet als je het wachtwoord dat je voor je rekeningaanvraag hebt gemaakt niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Klik rechts bovenaan onze website op Inloggen
Vul je gebruikersnummer in en klik op Volgende
Vul een zelfgekozen toegangscode in en klik op Inloggen
Herhaal dit 3 keer. Je toegang tot Internet Bankieren is nu geblokkeerd.
Je stapt eenvoudig over naar Mobiel Bevestigen. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Je kunt op je betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Wel kun je er voor kiezen om over te stappen op Mobiel Bevestigen.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je wachtwoord en gebruikersnaam nodig.
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
Tik in je app op Bevestigen
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
Als je handmatig een afschrift of overzicht van je bij- en afschrijvingen wil importeren in je boekhoudprogramma, dan volg je deze stappen:
Log in op Internet Bankieren
Klik links in het menu op Zelf regelen
Klik rechts in het menu op Downloads en daarna op Transacties exporteren
Selecteer de juiste rekening
Vul de periode in waarvan je transacties wil downloaden
Selecteer het juiste Export formaat
Klik op Export aanvragen
Je vindt de download onder Overzicht van aangevraagde downloads van de afgelopen 2 weken
Klik op Download om de download te openen
Je kunt de download importeren in verschillende bestandstypen. Kijk in de handleiding van het boekhoudprogramma voor het juiste bestandstype.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.