Kan ik met dezelfde Identifier mijn zakelijke en particuliere rekeningen beheren?
Ja, dat is mogelijk. Bel ons, dan koppelen we je rekeningen aan een Identifier.
Ja, dat is mogelijk. Bel ons, dan koppelen we je rekeningen aan een Identifier.
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen
Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Bel ons als je de frequentie van je afschriften wilt aanpassen, wij regelen het voor je.
Vervolg
Internet Betaalrekening
Als je een Internet Betaalrekening hebt, dan kun je inloggen met de Mobiel Bankieren app. Je logt op 1 van de volgende manieren in:
Spaar- of beleggersrekening
Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Je kunt op je betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via je betaalrekening maak je geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.
Je downloadt je afschriften via Internet Bankieren:
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
Zoek een specifieke bij- of afschrijving in Internet Bankieren.
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app?
Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Groene Identifier
Je wijzigt de pincode van een groene Identifier als volgt:
Blauwe Identifier
Je wijzigt de pincode van een blauwe Identifier als volgt:
Pincode
De pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met:
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Contact toevoegen
Verwijderen
Wijzigen
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Klik na het inloggen op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling