Kan ik de Triodos Bankieren app op meerdere apparaten installeren?
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren?
Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Via de app kun je zelf:
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 11.0 (en hoger) en Android 5.0 (en hoger).
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
In onze mobiele app wijzig je eenvoudig de volgorde waarin je rekeningen in de app worden weergegeven:
Lees hier hoe je een voorkeursrekening instelt op de app.
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app?
Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Contact toevoegen
Verwijderen
Wijzigen
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app of in Internet Bankieren.
Via onze mobiele app stel je gemakkelijk een voorkeursrekening in. Betalingen die je vervolgens met de app doet via bijvoorbeeld iDeal lopen automatisch via de voorkeursrekening.
Geen app?
Als je geen gebruik maakt van onze app, kun je de voorkeursrekening ook via Internet Bankieren instellen. Klik na het inloggen op Gegevens wijzigen > inloggegevens, en wijzig je voorkeursrekening onder Standaard geselecteerde rekening.
Als je de app opnieuw registreert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode als je geen Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord hebt.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.