Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Wat nu?

Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.

Bestaande rekening
Heb je al een rekening, volg dan deze stappen:

  1. Log in via Internet Bankieren
  2. Vul je gebruikersnaam in
  3. Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in

Vervolg

  • Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
  • Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
  • Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
    • Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.

Nieuwe rekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.

Identificatie
Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet. 

Aanvullen gegevens zakelijke rekening
Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.

Voorwaarden wachtwoord
Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp