Hoe vraag ik het saldo van mijn definitief geblokkeerde rekening terug?
Met het oog op integer (eerlijk) bankieren, controleren we regelmatig de gegevens van onze klanten. Soms stellen we ook extra vragen. Als je gegevens niet compleet zijn, kunnen we je niet niet op de beste manier helpen. Bovendien voldoen we dan niet aan de wet. In het ergste geval moeten wij je rekeningen tijdelijk of zelfs definitief blokkeren. Natuurlijk doen we dit niet zomaar, en proberen we altijd meerdere keren om contact met je op te nemen.
Saldo rekening terugvragen
Als we je rekening definitief blokkeren omdat je niet hebt gereageerd op onze contactverzoeken, houd je natuurlijk gewoon recht op het saldo dat op je rekening stond. We bewaren dit veilig op je definitief geblokkeerde rekening, totdat we weten naar welke rekening we het geld kunnen overmaken. Dit geef je schriftelijk aan ons door. Gebruik hiervoor het onderstaande formulier, afhankelijk of je een zakelijke of particuliere rekening hebt:
- Claimformulier resterend saldo – Zakelijke rekening
- Claimformulier resterend saldo – Particuliere rekening
Opheffen rekening
Dit geldt alleen als we je rekening definitief blokkeren omdat je meerdere keren niet op onze berichten hebt gereageerd. Het geldt niet als je jouw rekening zelf opheft. Lees hoe je jouw zakelijke rekening of particuliere rekening zelf opheft.