Hoe vraag ik een bankverklaring aan?

Je kunt drie soorten Bankverklaringen aanvragen:

  1. Standaardbankverklaring voor de accountant. Voor de jaaropgave kan je accountant om een Standaardbankverklaring vragen. Hierin staan:
    • alle rekeningen, producten of diensten die je bij ons afneemt
    • de bevoegdheden van de gebruikers op de rekening(en)
  2. Bankverklaring ten behoeve van de notaris. Wanneer je een BV of NV opricht, toon je hiermee aan dat je bedrijf beschikt over het benodigde startkapitaal.
  3. Referentieverklaring. Soms vraagt een zakelijke tegenpartij om een Referentieverklaring van de bank. Een Referentieverklaring wordt ook Solvabiliteitsverklaring genoemd.

Zo vraag je een Bankverklaring aan: 

  1. Print het Aanvraagformulier Bankverklaring uit en vul het in
  2. Op het formulier geef je aan of je een Standaardbankverklaring voor de accountant, een Bankverklaring voor de notaris of een Referentieverklaring aanvraagt
  3. Onderteken het formulier rechtsgeldig
  4. Stuur het naar ons op per post

Is er een Rekeningbeheerder? Een Rekeningbeheerder kan de Standaardbankverklaring voor de accountant ook telefonisch aanvragen.  

Lees hoe je een Rekeningbeheerder aanwijst.  

Vervolg

  • Na ontvangst sturen wij binnen 5 werkdagen de Bankverklaring op
  • Je ontvangt een kopie
  • De kosten incasseren wij van je rekening

Kosten

Aan een Standaardbankverklaring voor de accountant zijn kosten verbonden.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp