Hoe vraag ik een bankverklaring aan?

Je kunt twee soorten bankverklaringen aanvragen:

  1. Bankverklaring voor de notaris. Wanneer je een BV of NV opricht, toon je hiermee aan dat je bedrijf beschikt over het benodigde startkapitaal.
  2. Standaardbankverklaring voor de accountant. Voor de jaaropgave kan je accountant om een standaardbankverklaring vragen. Hierin staan:
    • alle producten en diensten die je bij ons hebt
    • de bevoegdheden van de gebruikers op de rekening

Zo vraagt je een bankverklaring aan: 

  1. Print het Aanvraagformulier Bankverklaring(PDF) uit en vul het in
  2. Op het formulier geef je aan of je een standaardbankverklaring voor de accountant of een bankverklaring voor de notaris aanvraagt
  3. Onderteken het formulier rechtsgeldig
  4. Stuur het naar ons op per post

Vervolg

  • Na ontvangst sturen wij binnen 5 werkdagen de (standaard)bankverklaring naar de accountant of de notaris
  • Je ontvangt een kopie
  • De kosten incasseren wij van uw rekening

Kosten

De kosten voor een bankverklaring bedragen 100 euro, exclusief 21% BTW.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp