Hoe vraag ik een bankverklaring aan?

Je kunt twee soorten bankverklaringen aanvragen:

  1. Standaardbankverklaring. Voor de jaaropgave kan bijvoorbeeld je accountant om een Standaardbankverklaring vragen. Hierin staan:
    • alle rekeningen, producten of diensten die je bij ons afneemt
    • de bevoegdheden van de gebruikers op de rekening(en)
  2. Referentieverklaring. Soms vraagt een zakelijke tegenpartij om een Referentieverklaring van de bank. Een Referentieverklaring wordt ook Solvabiliteitsverklaring genoemd. Hierin staat:
    1. het IBAN
    2. de naam en het adres van de rekeninghouder
    3. het saldo op de rekening op een specifieke datum

Zo vraag je een Standaardbankverklaring aan: 

  1. Print het Aanvraagformulier Bankverklaring uit en vul het in
  2. Onderteken het formulier rechtsgeldig
  3. Stuur het naar ons op per post

Is er een Rekeningbeheerder? Een Rekeningbeheerder kan de Standaardbankverklaring ook telefonisch aanvragen.  

Lees hoe je een Rekeningbeheerder aanwijst.  

Referentieverklaring aanvragen

Heb je een referentieverklaring nodig, dan kun je die zelf aanvragen:

  1. Log in op Internet Bankieren
  2. Klik op Zelf regelen
  3. Klik op Downloads
  4. Klik op Bankverklaring en doorloop de stappen

Vervolg aanvraag Standaardbankverklaring

  • Na ontvangst sturen wij binnen 5 werkdagen de Bankverklaring op
  • Je ontvangt een kopie
  • De kosten incasseren wij van je rekening


Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp