Hoe maak ik aanspraak op het saldo van mijn definitief geblokkeerde rekening?

In het kader van integer bankieren controleren we periodiek de gegevens van onze klanten. Hierbij stellen we soms ook aanvullende vragen. Als je gegevens niet compleet zijn, kunnen we je niet op de beste manier helpen. Bovendien voldoen we dan niet aan onze wettelijke verplichtingen volgens de Wwft. In het ergste geval moeten wij je rekeningen blokkeren en uiteindelijk zelfs definitief blokkeren. Natuurlijk doen we dit niet zomaar, en proberen we altijd eerst meermaals om contact met je op te nemen.

Claimen resterend saldo
Als we je rekening definitief blokkeren omdat je niet hebt gereageerd op onze contactverzoeken, houd je natuurlijk gewoon recht op het saldo dat op je rekening stond. We bewaren dit veilig op je definitief geblokkeerde rekening, totdat we weten naar welke rekening we het geld kunnen overboeken. Dit geef je schriftelijk aan ons door. Gebruik hiervoor onderstaand formulier, afhankelijk of je een zakelijke of particuliere rekening hebt:

Opheffen rekening
Bovenstaande geldt alleen als we je rekening definitief blokkeren omdat je herhaaldelijk niet op onze contactverzoeken hebt gereageerd, en niet als je jouw rekening zelf opheft. Lees hier hoe je jouw zakelijke rekening of particuliere rekening opheft.


Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp