Opnieuw registreren
Opnieuw registreren met Mobiel Bevestigen in 3 stappen
Opnieuw registreren met Mobiel Bevestigen in 3 stappen
Ben je je inlogcode kwijt dan kan je de app opnieuw registreren met Mobiel bevestigen. Tik op Mobiel Bevestigen en vul je gegevens in. Vervolgens tik je op "Opnieuw registreren" in het openingsscherm van de app. Wil je de app gebruiken op een nieuw apparaat, dan ga je naar Google Play of de Apple App Store en download je de Mobiel Bankieren app. Daarna volg je de stappen in de app.
Je ontvangt een bevestigingscode op je e-mailadres. Deze bevestigingscode vul je in op het scherm van je app zodra daar om wordt gevraagd.
Nadat je je bevestigingscode hebt ingevuld, stellen we je een paar vragen over het identiteitsbewijs dat je gaat gebruiken. Dit mag een paspoort, een identiteitskaart of verblijfsvergunning zijn. Je maakt een opname van de voor- en achterkant van de pagina in je paspoort waarop je pasfoto en persoonsgegevens staan. Daarna maak je een aantal opnames van je identiteitsbewijs. Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert.
Is de opname van je identiteitsbewijs gelukt, dan maak je een opname van je gezicht. Je kijkt eerst recht in de camera en vervolgens draai je je hoofd langzaam naar links en naar rechts. Is de opname gelukt, dan ga je naar de laatste stap.
Je kunt nu de inlogcode kiezen waarmee je voortaan inlogt op de Mobiel Bankieren app. Onthoud deze inlogcode goed en deel hem met niemand anders.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Mobiel Bevestigen heeft veel voordelen. Het is de meest veilige manier van bankieren. En je hoeft je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord niet meer te gebruiken.
Als je nog niet wilt overstappen, dan kun je voorlopig nog blijven bankieren met je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord.
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
Is je Triodos Betaalpas beschadigd, dan vraag je via de Mobiel Bankieren app of via Internet Bankieren een nieuwe betaalpas aan. Werkt je betaalpas niet meer omdat je 3 keer een foutieve pincode hebt ingetoetst, deblokkeer dan je betaalpas via de app.
Mobiel Bankieren app
Let op: er zijn kosten verbonden aan een vervangende pas. De kosten zijn 6 euro per pas.
Geen app
Maak je geen gebruik van Mobiel Bevestigen, dan kun je een nieuwe betaalpas ook aanvragen via Internet Bankieren. Log in en klik op Zelf regelen > Betaalpassen.
Vervolg
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.