Opnieuw activeren
Activeer de app opnieuw met Mobiel Bevestigen of QR-code
Activeer de app opnieuw met Mobiel Bevestigen of QR-code
Ben je je inlogcode kwijt dan kan je de app opnieuw activeren met Mobiel Bevestigen. Ga naar het openingsscherm van de app en tik op Service. Daarna kies je onder Snel regelen voor Opnieuw activeren.
Wil je de app gebruiken op een nieuw apparaat, dan ga je naar Google Play of de Apple App Store en download je de Mobiel Bankieren app. Kies daarna in de app voor De app activeren en volg de stappen.
Nadat je je bevestigingscode hebt ingevuld, stellen we je een paar vragen over het identiteitsbewijs dat je gaat gebruiken. Dit mag een paspoort, een identiteitskaart of verblijfsvergunning zijn. Je maakt een opname van de voor- en achterkant van de pagina in je paspoort waarop je pasfoto en persoonsgegevens staan. Daarna maak je een aantal opnames van je identiteitsbewijs. Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert.
Is de opname van je identiteitsbewijs gelukt, dan maak je een opname van je gezicht. Je kijkt eerst recht in de camera en vervolgens draai je je hoofd langzaam naar links en naar rechts. Is de opname gelukt, dan ga je naar de laatste stap.
Je kunt nu de inlogcode kiezen waarmee je voortaan inlogt op de Mobiel Bankieren app. Onthoud deze inlogcode goed en deel hem met niemand anders.
Download de Triodos Mobiel Bankieren App op je nieuwe of extra telefoon of tablet. Open de app en kies Aan de slag > De app activeren. Volg daarna de stappen. Kies vervolgens Via de app op een ander apparaat.
Ga op je oude apparaat in de app naar Meer > Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde Apparaten > Nieuw apparaat activeren. Scan de QR-code met je nieuwe telefoon of tablet en controleer op het scherm van je oude apparaat of de nieuwe herkend is, en bevestig deze.
Kies op je nieuwe toestel een 5-cijferige inlogcode. Vervolgens kan je je vingerafdruk of gezichtsherkenning instellen om mee in te loggen.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Mobiel Bevestigen heeft veel voordelen. Het is de meest veilige manier van bankieren, je kan meer bankzaken zelf regenen via de Mobiel Bankieren app, en je hoeft je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord niet meer te gebruiken of te onthouden.
Lukt het niet om over te stappen op Mobiel Bevestigen? Neem contact met ons op en we vinden samen de beste manier om u te helpen.
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
De chat is momenteel gesloten. Probeer het op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.