Ik heb geen boekhoudprogramma. Hoe lever ik batchbetalingen aan?
Triodos Bank heeft geen eigen tool voor het aanleveren van batchbetalingen. Als je gebruik wilt maken van een tool, kijk dan op sepabestand.nl
Triodos Bank heeft geen eigen tool voor het aanleveren van batchbetalingen. Als je gebruik wilt maken van een tool, kijk dan op sepabestand.nl
De situatie in Marokko en Libië gaat ons aan het hart. Daarom willen we het overmaken van geld naar dierbaren en/of het doen van lokale donaties vergemakkelijken. Tot en met 18 december betaal je geen transactiekosten voor betalingen naar een rekening in Marokko of Libië. Dit geldt zowel voor particuliere als zakelijke klanten.
Heb je na 8 september een bedrag overgemaakt naar Marokko of na 11 september een bedrag overgemaakt naar Libië? Dan storten we de transactiekosten binnen 4 weken terug.
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat je dagelijks maximaal mag overmaken vanaf de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
BIC
BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen.
IBAN
IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Je activeert buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Heb je geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren.
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Je kunt via iDEAL tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht en binnen enkele seconden uitgevoerd. Dat is ieder moment van het jaar en dus ook in de weekenden.
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Triodos Bank biedt binnen Europa inkomende Directe Betalingen aan.
Periodieke overboekingen, iDEAL-betalingen en geplande betalingen zijn geen directe betalingen. Bekijk de verwerkingstijden van deze betalingen.
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Geen app?
Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Contact toevoegen
Verwijderen
Wijzigen
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Log in en klik vervolgens op Zelf regelen > Adresbroek > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling > doorgaan.
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Het is niet mogelijk om een bestaande periodieke overboeking te wijzigen. Wil je een periodieke overboeking wijzigen, verwijder hem dan en maak een nieuwe aan.