Ik heb een rekening gehad bij Triodos, ontvang ik nog een financieel jaaroverzicht?
Wanneer je geen rekening meer hebt bij Triodos, ontvang je ook geen financieel jaaroverzicht meer. Het saldo per 31 december 2022 is gelijk aan het saldo per 1 januari 2023. Je kunt deze waarde gebruiken voor je belastingaangifte.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Wanneer je als certificaathouder een handelsrekening hebt geopend bij Captin, vermelden we alleen het saldo per 1 januari 2023 op het financieel jaaroverzicht. Je ontvangt van Captin in februari een financieel jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2023 op staat.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in de Triodos Bankieren app en in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in de app en Internet Bankieren
Is er een rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in de app en in Internet Bankieren
Heb je geen eenmanszaak en is er geen rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Omdat je in 2023 een handelsrekening hebt geopend bij Captin, ontvang je van Captin een jaaroverzicht waar het saldo per 31 december 2023 op staat. Je ontvangt van Triodos Bank een financieel jaaroverzicht waar het saldo per 1 januari 2023 op staat vermeld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
BIC BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen. IBAN IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Zakelijke rekening of Zakelijke Broodfonds Rekening Nieuwe rekening Lees hier wat je doet als je het wachtwoord dat je voor je rekeningaanvraag hebt gemaakt niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om je identificeren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Goed om te weten Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Particulier Financieel Jaaroverzicht Je download het Financieel Jaaroverzicht het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik op Meer > Downloads > Financiële Jaaroverzichten
Tik op het jaaroverzicht dat je nodig hebt
Tik rechtsboven op het pijltje om het overzicht te downloaden
Geen app? Als je geen app hebt, dan download je het Financieel Jaaroverzicht via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, download je het Financieel Jaaroverzicht via Zelf regelen > Downloads > Financiële Jaaroverzichten.
Ben je bij ons bekend als wettelijk vertegenwoordiger, dan selecteer je via het uitklapmenu ook het financieel jaaroverzicht van je kind
Heb je een eenmanszaak, dan vind je het Financieel Jaaroverzicht in de app en in Internet Bankieren
Heeft jouw organisatie een rekeningbeheerder? Dan vindt de rekeningbeheerder het Financieel Jaaroverzicht in de app en in Internet Bankieren
let op: alleen de rekeningbeheerder van de organisatie kan het Financieel Jaaroverzicht downloaden
Heeft jouw organisatie geen rekeningbeheerder? Dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je een zakelijke klant met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om je rekening te activeren voor Wereldbetalingen.
Je activeert Wereldbetalingen als particuliere klant of eenmanszaak eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Wereldbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Geen app? Je kunt Wereldbetalingen ook via Internet Bankieren activeren. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Wereldbetalingen en volg de stappen.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Via de app kun je alleen Wereldbetalingen activeren
Let op: de autorisatie geldt per rekeninghouder
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer het dividend is uitgekeerd nadat je een handelsrekening hebt geopend bij Captin, dan staat het dividend op het financieel jaaroverzicht van Captin.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Adresboek
Contact toevoegen
Tik rechtsboven op het plusje
Vul een Naam en IBAN in
Vul eventueel een omschrijving in
Tik op Contact opslaan
Verwijderen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Tik op Verwijderen
Wijzigen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Wijzig de gegevens
Tik op Wijzigingen opslaan
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Log in en klik vervolgens op Zelf regelen > Adresboek > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling > doorgaan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens zoals je adres, e-mailadres, telefoonnummer of roepnaam snel en eenvoudig via onze app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Persoonlijke gegevens
Ben je wettelijke vertegenwoordiger en wil je alleen de persoonlijke gegevens van je kind wijzigen? Tik dan op de naam van je kind
Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
Vul je nieuwe gegevens in en volg de stappen
Ga je verhuizen en sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan kun je aangeven dat je kind meeverhuist
Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Geen app? Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Zelf regelen > Persoonlijke gegevens
Wil je de gegevens van je kind wijzigen, klik dan op het dropdownmenu achter je naam om je kind te selecteren
Je geeft de adreswijziging voor ieder kind apart op
Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kind(eren)? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kind(eren) als jezelf
Wil je een correspondentieadres toevoegen of wijzigen, dan doe je dit altijd schriftelijk
Hypotheken Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek wijzigt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Op het financieel jaaroverzicht staat informatie die je nodig hebt voor je belastingaangifte.
Omdat je de ontvangen of betaalde rente niet apart opgeeft bij de belastingaangifte, vind je deze niet op het financieel jaaroverzicht.
De manier waarop je geld overmaakt naar het buitenland, hangt af van:
Naar welk land je geld overmaakt
In welke valuta je geld overmaakt
Als je geld overmaakt in euro’s naar een land binnen het SEPA-gebied, noemen we dat een SEPA-betaling.
Maak je geld over buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro, dan noemen we dat een Wereldbetaling.
Lees hier hoe je een SEPA-betaling doet. Lees hier hoe je een Wereldbetaling doet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om Wereldbetalingen te doen.
Je doet een Wereldbetaling in Internet Bankieren. Zorg dat je de rekening eerst heb geactiveerd voor Wereldbetalingen.
Zo werkt het:
Log in
Tik op Opdrachten
Tik op Wereldbetaling
Selecteer de valuta en vul het bedrag in
Vul de gegevens in van de begunstigde
Selecteer de gewenste verwerkingsdatum
Kies de kostenverdeling
Klik op Betalen en volg de stappen
Goed om te weten BIC (Bank Identifier Code) Bij een Wereldbetaling vul je altijd de BIC in. Heeft de bank van de begunstigde geen BIC, vink dan Bank heeft geen BIC of SWIFT aan en vul de volledige naam- en adresgegevens in van de bank van de begunstigde.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan moet je ook een bankcode invullen.
Kosten Let er op dat er kosten verbonden zijn aan een Wereldbetaling. In Internet Bankieren zie je bij je opdracht welke kosten je betaalt voor een Wereldbetaling. Gebruik de rekenhulp als je de wisselkoers die Triodos Bank berekent wilt vergelijken met de wisselkoers van de Europese Centrale Bank (ECB).
Betaling binnen SEPA-gebied Lees hier hoe je een betaling doet binnen het SEPA-gebied.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.