Hoe wijzig ik een periodieke overboeking?
Het is niet mogelijk om een bestaande periodieke overboeking te wijzigen. Wil je een periodieke overboeking wijzigen, verwijder hem dan en maak een nieuwe aan.
Het is niet mogelijk om een bestaande periodieke overboeking te wijzigen. Wil je een periodieke overboeking wijzigen, verwijder hem dan en maak een nieuwe aan.
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het
Geen app?
Heb je geen app, verwijder de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Je kunt via iDeal tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Je kunt een automatische incasso binnen 56 dagen als volgt terugboeken:
Via de Triodos Bankieren app
Via Internet Bankieren
Na 56 dagen kun je een incasso niet automatisch terugboeken. Je meldt dan een onterechte incasso via het Formulier Melding Onterechte Incasso. Let op: je kunt dit formulier alleen gebruiken bij incasso's die gedaan zijn via een Nederlandse bank.
Een periodieke overboeking kun je niet terugboeken. Neem contact op met de begunstigde als je het bedrag terug wilt ontvangen.
Vervolg
Je beschikt in de meeste gevallen direct over het teruggeboekte bedrag. Binnen 1 werkdag zie je het nieuwe saldo ook in Internet Bankieren.
Voordat je een Wereldbetaling kunt doen, activeer je buitenlandbetalingen. Een Wereldbetaling is een betaling:
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je de limiet via onderstaande stappen. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je het makkelijkst via onze app:
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur.
Geen app?
Maak je geen gebruik van de app, dan wijzig je de limiet in Internet Bankieren:
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Lees hoe je de limiet van de Wereldpas wijzigt.
Maak je voor het eerst geld over naar het buitenland, activeer de mogelijkheid eerst in de app.
Europese betaling
Wil je een betaling doen in Euro's naar een SEPA-land, dan voer je deze in als een reguliere opdracht. Log hiervoor in op de mobiele app, klik op de rekening waarvan je de betaling wilt doen, en klik op overschrijven. Wil je de betaling doen via Internet Bankieren, log dan in en klik op Opdrachten > Opdrachten.
Wereldbetaling
Je kiest voor Wereldbetaling als je geld overmaakt:
Log voor het doen van een Wereldbetaling in op Internet Bankieren en klik vervolgens op Opdrachten > Wereldbetaling.
Aan het doen van een Wereldbetaling zijn extra kosten verbonden. In Internet Bankieren zie je bij opdracht de kosten die je betaalt voor een wereldbetaling.
Bereken met onze rekenhulp wat een betaling in vreemde valuta je kost via Triodos Bank en hoeveel de Europese Centrale Bank (ECB) hiervoor rekent.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India
Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan heb je de volgende bankcode nodig:
Vraag de bankcode aan de ontvanger van je betaling. Vul na het rekeningnummer de bankcode in, gescheiden door een schuine streep (/).
Lees meer over geld overmaken naar het buitenland.
Binnen Nederland via Directe Betalingen (Instant Payments)
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht binnen enkele seconden uitgevoerd. Dat is ieder moment van het jaar, dus ook in de weekenden.
Binnen Europa via Directe Betalingen (TIPS)
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Geld overmaken gaat super snel (binnen 10 seconden) en tot een maximum bedrag van 100.000 EUR tussen de deelnemende banken op TIPS. Zie hier welke deelnemende banken Directe betalingen ondersteunen. Je ziet in Mobiel Bankieren of Internet Bankieren of de betaling “direct wordt bijgeschreven bij de begunstigde”.
Betaling binnen Nederland of naar een SEPA-land zonder Directe betalingen
Betaling naar een land buiten SEPA
Het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van de ontvanger, hangt af van de verwerkingstijd van de buitenlandse bank.
Op feestdagen gelden anderen verwerkingstijden.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Weet je niet wie de ontvanger is, bel ons dan.