Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Klik rechts bovenaan onze website op Inloggen
Vul je gebruikersnummer in en klik op Volgende
Vul een zelfgekozen toegangscode in en klik op Inloggen
Herhaal dit 3 keer. Je toegang tot Internet Bankieren is nu geblokkeerd.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Je rekeningnummer
Het nummer van je Identifier
Vervolg
Je ontvangt je nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ja, dat is mogelijk. Bel ons, dan koppelen we je rekeningen aan een Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Internet Betaalrekening
Als je een Internet Betaalrekening hebt, dan kun je inloggen met de Mobiel Bankieren app. Je logt op 1 van de volgende manieren in:
Met je 5-cijferige pincode
Heb je iOS, dan kun je ook via FaceID of TouchID inloggen. Volg deze stappen om TouchID in te stellen:
Klik rechts onderin de app op Meer
Kies Voorkeuren
Kies Touch-ID Kies Inloggen of Inloggen en bevestigen
Met een QR-code op je laptop of desktop in Internet Bankieren
Spaar- of beleggersrekening Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op je betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via je betaalrekening maak je geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app? Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Groene Identifier Je wijzigt de pincode van een groene Identifier als volgt:
Druk op OK
Druk op 5
Druk op 1
Druk op OK
Toets de huidige pincode in en druk op OK
Toets de nieuwe pincode in en druk op OK
Bevestig de nieuwe pincode en druk op OK
Blauwe Identifier Je wijzigt de pincode van een blauwe Identifier als volgt:
Toets rechts op de Identifier op de rode knop om deze aan te zetten
Toets op de groene T toets
Toets op de rode = toets
Voer de huidige pincode in en druk op de rode = toets
Voer de nieuwe pincode in en toets op de rode = toets
Herhaal de nieuwe pincode en toets op de rode = toets
Pincode
De pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met:
Dezelfde cijfers
Opeenvolgende cijfers
Een logische reeks van cijfers (zoals 2468)
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Adresboek
Contact toevoegen
Tik rechtsboven op het plusje
Vul een Naam en IBAN in
Vul eventueel een omschrijving in
Tik op Contact opslaan
Verwijderen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Tik op Verwijderen
Wijzigen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Wijzig de gegevens
Tik op Wijzigingen opslaan
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Klik na het inloggen op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.