De incasso voor de aankoop op mijn beleggersrekening is mislukt. Wat nu?

Triodos tegenrekening 

Is je tegenrekening een Triodos rekening? Dan reserveren we het aankoopbedrag op je tegenrekening zodra je een aankoopopdracht geeft. Is je saldo onvoldoende, dan kunnen we het bedrag niet incasseren en je opdracht niet uitvoeren. Vul je saldo aan en geef daarna een nieuwe aankoopopdracht. 

Beleg je maandelijks, dan controleren we je saldo 3 dagen voordat we de maandopdracht uitvoeren. Is je saldo onvoldoende, dan ontvang je van ons een bericht met het verzoek je saldo aan te vullen. Heb je je saldo niet aangevuld, dan kunnen we het bedrag niet incasseren en je maandopdracht niet uitvoeren.  

Tegenrekening bij een andere bank 

Heb je een tegenrekening bij een andere bank? Als de incasso niet lukt, dan ontvang je van ons een brief met het verzoek om het aankoopbedrag aan Triodos Bank te betalen. In de tussentijd blokkeren we je beleggersrekening voor aan- en verkopen, omdat we de stukken wel al voor je hebben aangekocht. Nadat we het aankoopbedrag van je hebben ontvangen, heffen we de blokkade op en kun je weer gebruik maken van je rekening. 

Lees meer over de opdrachtverwerking van aan- en verkopen voor beleggersrekeningen.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp