Waarom kan ik niet betalen met mijn nieuwe Triodos Betaalpas?

Heb je een zakelijke Triodos Betaalpas? Lees hier wat je kan doen.

De belangrijkste redenen waarom je niet kunt betalen met je nieuwe Triodos Betaalpas zijn:

  • Je hebt contactloos betalen nog niet geactiveerd met je pincode
    Gebruik je de pas voor de eerste keer, steek hem dan in de betaal- of geldautomaat en toets je pincode in. Daarna kun je contactloos, online of in het openbaar vervoer betalen

  • De winkelier heeft de software van zijn betaalautomaat nog niet geüpdatet
    Het kan zijn dat de betaalautomaat van de winkelier je nieuwe Triodos Betaalpas nog niet herkent, ondanks dat je bij de eerste keer je betaalpas hebt geactiveerd met je pincode. Reden is dat een aantal winkeliers hun betaalautomaat nog geen software-update heeft gegeven.
    Vul dit formulier in, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op met de winkelier om betalen met je nieuwe betaalpas ook in jouw winkel mogelijk te maken. Triodos Bank kan niet aangeven wanneer de software-update van de betaalautomaat gaat plaatsvinden

  • Het saldo op je rekening is onvoldoende
    Controleer of er voldoende saldo op je rekening staat en of je betaalpas niet is geblokkeerd

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp