Ik heb geen smartphone of tablet. Hoe kan ik me identificeren?
Als je geen smartphone of tablet hebt, dan kun je je identificeren via Internet Bankieren. Je hoeft de Mobiel Bankieren app dan niet te gebruiken.
We gebruiken functionele en anonieme analytische cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert en om inzicht te krijgen in het gebruik ervan. Daarnaast plaatsen we cookies van derden om gepersonaliseerde advertenties te tonen en social media functies aan te bieden.
Door op "Accepteren" te klikken, accepteer je alle cookies. Inclusief cookies van derde partijen. Door op "Afwijzen" te klikken, accepteer je alleen functionele en anonieme analytische cookies. Klik op "Cookie-instellingen" om je voorkeuren aan te passen en om meer te lezen over ons privacybeleid.
Als je geen smartphone of tablet hebt, dan kun je je identificeren via Internet Bankieren. Je hoeft de Mobiel Bankieren app dan niet te gebruiken.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Identiteitsbewijs
Opname gezicht
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je hebt voor je identificatie een geldig paspoort of identiteitskaart nodig. Een rijbewijs is niet toegestaan. Voordat je je identificatie start, sla je eerst een kopie of scan van je identiteitsbewijs op.
Wil je je identificeren met je identiteitskaart? Sla dan een kopie op van de voor- en achterkant in 2 aparte bestanden.
Zo werkt het:
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je van ons het verzoek hebt gekregen om je opnieuw te identificeren, stuur dan via de post een kopie van je paspoort of identiteitskaart naar:
Triodos Bank
Antwoordnummer 170
3700 VB Zeist
Identiteitskaart
Stuur ons een kopie van de voor- en achterkant van je identiteitskaart.
Paspoort
Stuur ons een kopie van de voor- en achterkant van de pagina in het paspoort waarop de pasfoto en persoonsgegevens staan.
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Wil je je identiteitsbewijs op een andere manier aanleveren? Bel ons dan. We helpen je graag.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
We vragen je vriendelijk om alsnog je paspoort of identiteitskaart te uploaden in de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. Is je identiteitsbewijs goedgekeurd, dan kun je binnen 3 werkdagen je rekening weer gebruiken.
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Geen app of Internet Bankieren
Maak je geen gebruik van de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren? Stuur ons dan per post een kopie van:
De voor- en achterkant van de pagina in het paspoort waarop de pasfoto en persoonsgegevens staan of
De voor- en achterkant van je identiteitskaart
Nadat wij je identiteitsbewijs hebben goedgekeurd, kun je de rekening weer gebruiken.
Wil je je kopie identiteitsbewijs niet per post versturen of heb je je rekening sneller nodig? Bel ons dan.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wil je weten hoe wij omgaan met je persoonsgegevens, lees dan onze privacyverklaring.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.