Opnieuw identificeren
Je doet dit eenvoudig, veilig en snel via de app
Je doet dit eenvoudig, veilig en snel via de app
Je identificeert jezelf snel en eenvoudig via onze Mobiel Bankieren App. Open de app en log in met je 5-cijferige pincode. Je ziet direct een bericht over je identificatie. Tik op Nu identificeren om aan de slag te gaan.
Wil je je liever via Internet Bankieren identificeren? Dat kan ook. Lees hier hoe je dat doet.
Volg de instructie in het scherm en maak met je camera een opname van je identiteitsbewijs. Dat mag een geldig paspoort of identiteitskaart zijn. Een rijbewijs is niet toegestaan. Vervolgens maak je een opname van je gezicht. Dat gaat heel eenvoudig. Je kijkt eerst recht in de camera en draait vervolgens langzaam je hoofd naar links en naar rechts. En dan ben je al klaar!
Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert. Lees ook onze tips over het maken van een goede opname van je identiteitsbewijs en gezicht.
Na de opnames verwerken we je gegevens. Je ontvangt binnen een werkdag een melding in je app. Daarin staat of we je identiteitsbewijs hebben geaccepteerd. Controleer dus na een dag of je identificatie is gelukt. Is je identificatie niet gelukt? Geen probleem, dan volg je gewoon nog een keer de stappen.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Mobiel Bevestigen heeft veel voordelen. Het is de meest veilige manier van bankieren. En je hoeft je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord niet meer te gebruiken.
Als je nog niet wilt overstappen, dan kun je voorlopig nog blijven bankieren met je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord.
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.