Hoe gaat Triodos om met persoonsgegevens?
Wil je weten hoe wij omgaan met je persoonsgegevens, lees dan onze privacyverklaring.
Wil je weten hoe wij omgaan met je persoonsgegevens, lees dan onze privacyverklaring.
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
In onze video Zo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Identiteitsbewijs
Opname gezicht
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Als je van ons het verzoek hebt gekregen om je opnieuw te identificeren, stuur dan via de post een kopie van je paspoort of identiteitskaart naar:
Triodos Bank
Antwoordnummer 170
3700 VB Zeist
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Wil je je identiteitsbewijs op een andere manier aanleveren? Bel ons dan. We helpen je graag.