Ik heb een rekening zonder Internet Bankieren. Hoe lever ik een kopie van mijn identiteitsbewijs aan?
Als je van ons het verzoek hebt gekregen om je opnieuw te identificeren, stuur dan via de post een kopie van je paspoort of identiteitskaart naar:
Triodos Bank Antwoordnummer 170 3700 VB Zeist
Let op: een rijbewijs is niet toegestaan.
Wil je je identiteitsbewijs op een andere manier aanleveren? Bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Het is een paspoort of identiteitskaart
in geval van een identiteitskaart hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Let op: Een rijbewijs is niet toegestaan
Het identiteitsbewijs is geldig
De pasfoto is goed zichtbaar
De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
Documentnummer
Datum geldigheid
Persoonsgegevens
Handtekening
Machine Readable Zone
Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van je paspoort staat, of aan de achterkant van je identiteitskaart.
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wil je weten hoe wij omgaan met je persoonsgegevens, lees dan onze privacyverklaring.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.