Ik heb een hypotheek met bouwdepot. Hoe berekent Triodos Bank mijn maandbedrag?
We berekenen je maandbedrag over de gehele hypotheeksom.
Rente
Over het beschikbare saldo in je bouwdepot ontvang je van ons rente. Heb je een nieuwbouwwoning, dan verrekenen we deze rente automatisch met je maandbedrag.
Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Regelmatig worden er phishingberichten verstuurd, zogenaamd uit naam van een bank. In deze phishing e-mails of SMS-berichten word je bijvoorbeeld gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren, of om via een link je Identifier opnieuw te registreren of een nieuwe Identifier aan te vragen.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
We sluiten je rekening binnen 1 dag.
Schriftelijk opheffen
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet sluiten via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk.
Stuur het ingevulde en ondertekende formulier per post naar Triodos Bank
Wij sluiten de rekening binnen 5 werkdagen na ontvangst
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Je kunt je rekening niet opheffen via Internet Bankieren.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften via Internet Bankieren voordat je de rekening opheft. Dit werkt als volgt:
Klik in Internet Bankieren op Overzichten > Afschriften
Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Klik op Rekening sluiten en volg de stappen. Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Binnen 1 dag sluiten wij je rekening.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Andere rechtsvormen
Je geeft je wijziging schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Overzicht rekeningen
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren.
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt.
Geef aan of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Deze zorgt er onder andere voor dat de af- en bijschrijvingen van je oude rekening 13 maanden automatisch worden doorgezet naar je nieuwe Triodos rekening.
Je vindt de verwerkingstijd van aan- en verkoopopdrachten in het overzicht Opdrachtverwerking. Aankoopopdrachten worden sneller verwerkt als de tegenrekening een rekening van Triodos Bank is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voor het terugkoopprogramma van Certificaten van aandelen hebben we besloten om de handelsprijs voor de beperkte terugkoop gelijk te stellen aan de economische waarde die wij aan de belastingdienst hebben meegedeeld. Daar zijn een aantal redenen voor:
Er hebben zich begin februari dit jaar geen significante ontwikkelingen voorgedaan ten opzichte van december vorig jaar, die een andere prijsstelling nodig maakten.
We wilden zo snel en goed mogelijk helderheid verschaffen over de inkoopprijs en hebben besloten niet te wachten tot het moment van uitvoering van het programma.
Daarom zullen de certificaten binnen dit programma voor een prijs van 59 euro worden terug gekocht door de bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.