Vanaf dinsdag 27 mei maken jongvolwassenen kennis met de nieuwe Triodos-campagne ‘Move your money to the good side’. Met deze instapcampagne laten we zien dat de keuze voor een betaalrekening van Triodos Bank een makkelijke en slimme stap is om je geld te laten werken aan een betere wereld. Betalen met een goed gevoel, noemen we dat. Het concept is ontstaan uit een eerste samenwerking met het creatieve bureau Gardeners. Digitaal marketingbureau Goldfizh verzorgt de online doorvertaling.

De campagne is bold én fun, richt zich op jongvolwassenen en neemt stelling zonder belerend te willen zijn. Het strategisch startpunt is dat veel jongvolwassenen zelf verandering willen zien. En daar graag aan willen bijdragen. Deze beweging van jonge idealisten moet aan Triodos gaan denken als hún bank. De campagne mikt op een stijging van merkvoorkeur onder jongvolwassenen en het openen van een duurzame bankrekening. Voor jongeren van 18 tot en met 22 jaar is de betaalrekening vanaf nu gratis. Jongeren van 23 tot en met 25 jaar betalen een speciaal laag tarief.

In de uitingen zien we jongvolwassenen letterlijk naar de “the good side” bewegen, terwijl ze omringd zijn door verschillende betaalmethoden, zoals mobiel betalen. De campagne speelt zich nadrukkelijk af in hun digitale leefwereld, met native advertising en pre-rolls op populaire streamingsdiensten en podcasts en de inzet van bekende content creators op sociale media. Verder wordt de campagne ondersteund door digital out-of-home en cashforward-activatie in de vorm van een shoptegoed bij duurzame Triodos-klanten.

Triodos Bank ziet de campagne ook als kans om jongvolwassenen bewust te maken dat je met je geld invloed kunt uitoefenen. Banken bepalen wat groeit en wat niet. Ze spelen een belangrijke rol in onze toekomst. Daarom is het belangrijk waar je bankiert. Bij veel banken gaat je geld nog steeds naar olie en de bio-industrie. Triodos Bank leent sinds haar oprichting uitsluitend geld aan ondernemers die investeren in bijvoorbeeld biologisch voedsel, schone energie en cultuur. Impliciet zegt deze campagne: kom van die bank af.