“Na 17 jaar ga ik de verantwoordelijkheid voor Triodos Bank Nederland op 1 oktober aanstaande overdragen. In de 24 jaar dat ik voor Triodos Bank werk heb ik geen dag spijt gehad van mijn keuze. Ik heb Triodos zien uitgroeien van een kleine eigenwijze spaarbank, naar een volwaardige retail bank die, gelukkig nog steeds op eigen wijze, laat zien dat duurzame impact en rendement uitstekend samengaan. Ik ben blij dat ik als bestuurslid van de Triodos Foundation verbonden blijf met het gedachtengoed en de mensen van Triodos.”

Matthijs Bierman

Matthijs Bierman begon zijn carrière als relatiemanager bij Zakelijke Relaties in Nederland. In 1999 werd hij in het  Verenigd Koninkrijk verantwoordelijk voor Business Banking, en vervolgens Managing Director van de Britse vestiging. In 2003 kwam hij terug naar Nederland om te starten als Managing Director van Triodos Bank Nederland, dat op dat moment 51 medewerkers en 37.000 klanten telde en een balans van 400 miljoen euro had.

Jellie Banga, lid Raad van Bestuur van Triodos Bank: “Onder zijn leiding ontwikkelde Triodos Bank Nederland zich verder tot de huidige omvang van circa 350 medewerkers, 350.000 klanten en een balans van 5 miljard euro. In deze periode werden onder andere de betaalrekening en hypotheken geïntroduceerd en internetbankieren ontwikkeld. Ook leverde hij een belangrijke bijdrage aan het publieke debat in Nederland en de sectoren waarin we actief zijn. Hij vertegenwoordigde de bank en onze visie in tal van nevenfuncties, zoals bij MVO Nederland, De Groene Zaak en Economic Board Utrecht. Namens de Raad van Bestuur wil ik Matthijs zeer hartelijk bedanken voor de belangrijke bijdrage die hij de afgelopen 24 jaar heeft geleverd aan Triodos Bank.”

De meest recente bijdrage van Matthijs Bierman is de ontwikkeling van het nieuwe volledig remontabele houten kantoor van Triodos Bank op De Reehorst, waar zowel Triodos Bank Nederland als Triodos Investment Management hun inspirerende nieuwe thuis hebben gevonden.