Met de contentkanalen en bedrijfspagina’s van Triodos Bank op sociale media willen wij de ruimte bieden aan onze community van impactmakers. Als bank delen we wat het spaar- en beleggingsgeld van onze klanten in werking zet, geven we inspiratie rondom duurzaam leven en willen we over deze thema’s inhoudelijk de interactie aangaan. Om deze doelen te waarborgen hebben we de volgende community guidelines opgesteld:
- Authenticiteit: We willen ervoor zorgen dat de inhoud en de reacties die mensen zien echt zijn. Het is dus niet de bedoeling dat mensen een verkeerde voorstelling geven van wie ze zijn of wat ze doen. We kunnen overgaan tot blokkeren van personen die zich in strijd hiermee gedragen. Reacties waar onware of misleidende informatie in staat over zaken als klimaatverandering verwijderen we niet. Wel zetten we erbij dat de informatie in de reactie niet klopt, met een verwijzing naar onze guidelines.
- Veiligheid: Onze community moet een veilige plek zijn. We verwijderen inhoud en reacties die mogelijk bijdragen aan risico op schade aan de veiligheid van personen, die mensen bedreigen, anderen intimideren, discrimineren, buitensluiten of het zwijgen opleggen. We kunnen overgaan tot blokkeren na aanhoudend plaatsen.
- Privacy: We beschermen de persoonlijke privacy en gegevens van iedereen. We verwijderen inhoud en reacties die hiermee in strijd zijn. We kunnen overgaan tot blokkeren na aanhoudend plaatsen.
- Waardigheid: We verwachten dat mensen de waardigheid van anderen respecteren en niet lastigvallen of vernederen. We verwijderen reacties die hiermee in strijd zijn en we kunnen overgaan tot blokkeren na aanhoudend plaatsen.
- Inhoud: Het is niet de bedoeling dat mensen onze pagina’s misbruiken voor hun eigen gewin, wanneer de geplaatste (repeterende) reacties losstaan van de inhoud waarop wordt gereageerd. We verwijderen dit soort reacties na herhaaldelijke overtreding.
Ben je het niet eens met de uitvoering van de community guidelines? Neem dan contact met ons op.