Welke documenten heb ik nodig om een overlijden door te geven?
Je leest op onze nabestaandenpagina welke documenten we nodig hebben om het overlijden te verwerken van een particuliere klant of een zakelijke klant met als rechtsvorm eenmanszaak.
Je leest op onze nabestaandenpagina welke documenten we nodig hebben om het overlijden te verwerken van een particuliere klant of een zakelijke klant met als rechtsvorm eenmanszaak.
Een rekening van de uitvaart kan worden betaald vanaf de rekening van de overledene, mits het saldo toereikend is. Wij ontvangen graag de volgende documenten:
Je leest op onze nabestaandenpagina welke stappen je doorloopt om het overlijden te melden van een particuliere klant of een zakelijke klant met als rechtsvorm eenmanszaak.
In het uittreksel Centraal Testamentenregister (CTR) kun je zien welke notaris het testament heeft opgesteld. Zoek contact op met de desbetreffende notaris voor een kopie.
Een notaris maakt een VvE. De notaris legt in een VvE vast wie de erfgenamen zijn en wie de nalatenschap mag regelen. Aan een VvE zijn kosten verbonden. Deze kosten kunnen per notaris verschillen.
Had de overledene een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Neem contact op met onze nabestaandendesk via 030 753 6388, of een e-mail te sturen naar [email protected]. We helpen je graag op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
Je leest op onze nabestaandenpagina welke stappen je doorloopt om het overlijden te melden van een organisatie met als rechtsvorm eenmanszaak.
Een akte van overlijden wordt afgegeven door de gemeente en wordt vaak door de uitvaartverzorger geregeld. Op een akte van overlijden staan persoonsgegevens van de overledene, datum van overlijden en de eventueel wettelijk partner van de overledene.
Het CTR kan je opvragen via notaris.nl. Uit het CTR blijkt of de overledene ooit een testament heeft opgesteld.