Wat is Bijzonder Beheer?
Je ontvangt begeleiding van onze mensen van Bijzonder Beheer wanneer we verwachten dat je de rente en aflossing niet meer volgens plan kunt voldoen. Je leest hier hoe wij je in deze situatie begeleiden.
Je ontvangt begeleiding van onze mensen van Bijzonder Beheer wanneer we verwachten dat je de rente en aflossing niet meer volgens plan kunt voldoen. Je leest hier hoe wij je in deze situatie begeleiden.
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Volg dan deze stappen:
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd bij een betaalautomaat? Neem dan na het doorlopen van bovenstaande stappen eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Je kunt de Wereldpas de volgende werkdag weer gebruiken.
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Andere rechtsvormen
Je sluit de rekening via het formulier Opzeggen Zakelijke Rekening. Zorg ervoor dat het formulier rechtsgeldig ondertekend is en dat het formulier per post naar ons wordt verzonden. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een e-mail ter bevestiging.
Overzicht rekeningen
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Wat jammer dat je je beleggersrekening wilt opheffen. Je beëindigt de rekening schriftelijk via het formulier Opzeggen Zakelijke Rekening. Zorg ervoor dat het formulier rechtsgeldig ondertekend is.
Heb je geen papieren afschriften, download dan de afschriften via Internet Bankieren voordat je het opheffingsformulier opstuurt.
Vervolg
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je identiteitsbewijs op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige identiteitsbewijs hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je identiteitsbewijs hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
Je opent eenvoudig een Triodos Internet Zaken Rekening via onze website. Hier vind je een omschrijving van alle stappen van het openingsproces en kun je de rekening direct aanvragen.
Lees hier hoe je een zakelijke Wereldpas aanvraagt.
Financieel jaaroverzicht online
Je vindt het nieuwe financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren:
Financieel jaaroverzicht per post
Ontvang je je financieel jaaroverzicht per post, dan ontvang je deze voor 31 januari.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
Ik ben klant bij Triodos Bank
Heb je geen lopend krediet bij Triodos Bank, maar zijn wij wel jouw huisbank voor je betalingsverkeer?
Ik ben geen klant bij Triodos Bank
Lees ook de economische maatregelen die de overheid heeft genomen om ondernemers te ondersteunen.