Kan ik mijn spaarrekeningen online inzien?
De volgende spaarrekeningen ziet u in Internet Bankieren:
- Rekening Internet Sparen
- Rekening Maand Sparen
- Spaar Deposito
Heeft u een SpaarMeer of SpaarVrij rekening? Dan ontvangt u uw rekeningoverzicht per post.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
U kunt de batterij van uw huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op uw Identifier verschijnt. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Het nummer van uw Identifier
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Registreer de Triodos Bankieren appmet uw nieuwe Identifier.
- Stuur uw huidige Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat de oude Identifier gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Weet u de pincode van uw Identifier niet meer, blokkeer dan uw Identifier. Bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op uw Identifier.
- De Identifier blokkeert de toegang tot Internet Bankieren.
- Schrijf de 7-cijferige blokkeercode op die op het scherm van uw Identifier staat.
Deblokkeer uw Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Uw rekeningnummer
- Uw Identifier
- De 7-cijferige blokkeercode
Vervolg
Na het deblokkeren stelt u zelf een nieuwe pincode in op uw Identifier.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Stuur uw huidige Identifier naar ons terug. Wij zorgen dat deze gerecycled wordt.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat u weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Uw rekeningnummer.
- Uw Identifiernummer.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of uw pincode te delen.
- via een link in een e-mail in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel.
Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Lees meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Bel ons wanneer u uw Identifier kwijt bent. Wij blokkeren de Identifier direct voor u.
Nieuwe Identifier aanvragen
U vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
U ontvangt uw nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Wanneer een bank failliet gaat, garandeert het depositogarantiestelsel dat u tot 100.000 euro van het geld op uw rekeningen krijgt vergoed. Deze garantie geldt per persoon per bank met vergunning.
Alle informatie over het depositogarantiestelsel leest u in het Informatieblad Depositogarantiestelsel.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Triodos Bank staat voor duurzaam en transparant bankieren. We financieren alleen organisaties die een positieve impact hebben op mens, samenleving en milieu.
We investeren uitsluitend in de reële economie en handelen niet in complexe financiële producten. Bovendien kennen we alle duurzame ondernemers die bij ons bankieren.
Vanuit onze missie staan we voor een uitstekende service. U regelt uw bankzaken op een duurzame manier bij Triodos Bank.
U kunt bij ons terecht voor betalen, sparen, beleggen, hypotheken en zakelijke kredieten.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Banksparen is bij ons niet mogelijk. Producten zoals lijfrente of pensioenspaarrekeningen bieden wij ook niet aan.
Op onze website vindt u een overzicht van de spaarrekeningen die wij wel aanbieden. Al onze spaarrekeningen opent u makkelijk online.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Als u bij ons een spaarrekening opent, dan draagt u bij aan een betere wereld. Wij financieren met uw spaargeld duurzame ondernemers, ook bij u in de buurt.
Sparen met een belastingvoordeel is bij ons niet mogelijk. Wel kunt u fiscaal gunstig beleggen in ons Triodos Groenfonds.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Uw gebruikersnaam staat in de openingsbrief die u heeft ontvangen toen u klant werd. Heeft u de brief niet meer of heeft u uw gebruikersnaam zelf gewijzigd? Bel ons en houd uw rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- U ontvangt binnen 5 werkdagen per post uw gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord.
- U wijzigt het wachtwoord zodra u inlogt.
Heeft u een betaalrekening, dan logt u in met uw Identifier.
Heeft dit antwoord u geholpen?
U kunt niet storten op uw Maand Spaarrekening. U spaart iedere maand een vast bedrag via automatische incasso. Als u stort op uw Maand Spaarrekening komt het bedrag niet aan en wordt het binnen enkele dagen automatisch teruggestort.
Verhogen van de maandelijkse inleg
Het bedrag dat u maandelijks spaart wijzigt u eenvoudig zelf:
- Log in via Internet Bankieren.
- Kies aan de linkerkant voor Gegevens wijzigen > Rekening gegevens.
- Selecteer uw Maand Spaarrekening.
- Verhoog uw maandelijkse inleg tot maximaal 500 euro.
- Bevestig de wijziging.
Storten op uw spaarrekening
Als u wilt storten op uw spaarrekening, open dan een Internet Spaarrekening. U kunt ook uw Maand Spaarrekening omzetten in een Internet Spaarrekening. Gebruik daarvoor het Wijzigingsformulier Maandsparen(PDF)
Heeft dit antwoord u geholpen?
U kunt op uw betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via uw betaalrekening maakt u geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Iedere dag berekenen we de rente over het bedrag dat op dat moment op uw spaarrekening staat. Dit gaat zo:
Elke dag delen we uw saldo door het aantal dagen in het jaar (365 of 366). Over dit bedrag berekenen we de rente met het rentepercentage. Bijvoorbeeld 0,1%.
Op 1 januari tellen we al deze bedragen bij elkaar op en maken dat bedrag over op uw spaarrekening.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Groene Identifier
U wijzigt de pincode van uw groene Identifier als volgt:
- Druk op OK.
- Druk op 5.
- Druk op OK.
- Toets uw huidige pincode in en druk op OK.
- Toets uw nieuwe pincode in en druk op OK.
- Bevestig uw nieuwe pincode en druk op OK.
Blauwe Identifier
U wijzigt de pincode van uw blauwe Identifier als volgt:
- Toets rechts op de Identifier op de rode knop om uw Identifier aan te zetten.
- Toets op de groene T toets.
- Toets op de rode = toets.
- Voer uw huidige pincode in en druk op de rode = toets.
- Voer uw nieuwe pincode in en toets op de rode = toets.
- Herhaal uw nieuwe pincode en toets op de rode = toets.
Pincode
Uw pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met:
- Dezelfde cijfers.
- Opeenvolgende cijfers.
- Een logische reeks van cijfers (zoals 2468).