Hoe wijzig ik de tenaamstelling van mijn zakelijke rekening?
Je kunt de tenaamstelling van je zakelijke rekening wijzigen als:
het inschrijfnummer bij de Kamer van Koophandel gelijk blijft
de Kamer van Koophandel je naamswijziging heeft verwerkt
Bel of mail ons vervolgens om de tenaamstelling te wijzigen.
Vervolg
Wij verwerken de naamswijziging binnen 5 werkdagen
Je ontvangt via de post een bevestiging als wij de wijziging hebben verwerkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Een verzoek is rechtsgeldig ondertekend als:
de ondertekening overeenkomt met de tekenbevoegdheid in de statuten of het uittreksel van de Kamer van Koophandel
iedere handtekening op het formulier overeenkomt met de handtekening op het legitimatiebewijs
iedere handtekening origineel is en met inkt op het formulier is gezet
Kopie van het legitimatiebewijs
Twijfel je of we een kopie van je meest recente legitimatiebewijs hebben? Stuur dan een geldige kopie van het legitimatiebewijs mee met het verzoek.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je geld kunt overmaken naar het buitenland, activeer je buitenlandbetalingen. Voor particulieren en eenmanszaken gaat dit eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Europese betalingen doen via de app
Europese- en wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met een rekeningovernameverklaring behoud je je rekening als je onderneming:
verandert van rechtsvorm en je het rekeningnummer wilt behouden
is gesplitst, wordt overgenomen of gaat fuseren
De rekening kan alleen overgenomen worden als:
de bedrijfsactiviteiten exact hetzelfde zijn bij beide rechtspersonen
het gaat om eenTriodos Internet Zaken Rekening
Aanvragen rekening overname
Bel ons op ons zakelijke telefoonnummer. Wij bespreken met je hoe je de rekeningovername regelt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je geeft de wijziging door bij de Kamer van Koophandel. Als het nieuwe bestuurslid geen toegang nodig heeft tot de rekening, controleer dan alleen of de contactgegevens gewijzigd moeten worden. Je hoeft verder niets te doen.
Gebruiker van de rekening
Als de nieuwe bestuurder gebruik gaat maken van de rekening, voeg je hem of haar toe met het Wijzigingsformulier Zakelijke Gebruiker. Je gebruikt hetzelfde formulier om gebruikers van de rekening te verwijderen.
een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de nieuwe gebruiker
Contactgegevens
Betekent de wijziging van het bestuurslid dat de contactgegevens wijzigen? Gebruik dan het Wijzigingsformulier Organisatiegegevens. Stuur het rechtsgeldig ondertekende formulier per post naar ons op.
Iedere nieuwe gebruiker ontvangt kosteloos een eigen Identifier
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als de adres- of contactgegevens van je organisatie wijzigen, geef dan eerst de nieuwe gegevens door aan de Kamer van Koophandel. Bel of mail ons vervolgens om de gegevens te wijzigen bij Triodos Bank.
Je kunt de volgende organisatiegegevens wijzigen:
Vestigingsadres
Correspondentieadres
Telefoonnummer
E-mailadres
Wijzigingen eenmanszaak
Heb je een eenmanszaak, geef de wijziging dan via Internet Bankieren aan ons door:
Log in
Ga naar Gegevens wijzigen > Organisatiegegevens
Klik bij Adres op Wijzigen
Voer uw nieuwe adres in en bevestig de wijziging met uw Identifier
Ondertekening We voeren de wijziging alleen uit als het formulier rechtsgeldig ondertekend is. Stuur het volledig ingevulde formulier per post naar ons op.
Vervolg Wij voeren de wijziging binnen 5 werkdagen na ontvangst uit. U ontvangst hiervan een schriftelijke bevestiging.
Beleg je nog in een fonds, dan verkopen wij eerst de stukken
We sluiten de rekening als je geen actieve beleggingen (meer) hebt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens als je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan wijzig je de gegevens van je kind op dezelfde manier.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Persoonlijke gegevens
Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
Vul je nieuwe gegevens in en tik op bevestigen
Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de wijziging met je Identifier
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Gegevens wijzigen > Persoonlijke gegevens
Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kinderen? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kinderen als jezelf.
Hypotheken Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek via Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling
Daarna volg je deze stappen:
Gegevens wijzigen
Selecteer het adres dat je wilt wijzigen
Klik op Wijzig
Wijzig de gegevens
Klik op Opslaan
Gegevens verwijderen
Vink het adres aan dat je wilt verwijderen
Klik op Selectie verwijderen
Gegevens toevoegen
Klik op Toevoegen
Vul de gegevens in
Klik op Opslaan
Heeft dit antwoord je geholpen?
Nee, het is niet mogelijk om een zakelijke rekening om te zetten in een privérekening. Dat heeft te maken met de verschillende voorwaarden van deze rekeningen en de tenaamstelling ervan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als er beslag is gelegd op je rekening, kun je minder geld opnemen of overmaken.
Wij zijn verplicht om een deel van het saldo op je rekening te blokkeren
De deurwaarder bepaalt een beslagvrije voet. Dat betekent dat we dit deel van je saldo niet blokkeren
Geld dat na het moment van beslaglegging op je rekening wordt bijgeschreven kun je wel opnemen of overmaken
Wil je informatie over de reden van beslag of de berekening van de beslagvrije voet, neem dan contact op met de deurwaarder
Wat gebeurt er nadat er beslag is gelegd?
Na 2 weken sturen wij de deurwaarder een derdenverklaring
In de verklaring vermelden wij de saldi van je rekeningen op het moment van beslaglegging
Na ontvangst van de opdracht van de deurwaarder, maken wij binnen 5 werkdagen het verschuldigde bedrag over en deblokkeren we je rekening
Wil je de termijn van 2 weken verlengen?
Als je zelf een regeling wilt treffen met je schuldeiser of een gerechtelijke procedure wilt starten, kun je ons vragen de termijn waarop we de deurwaarder een verklaring sturen te verlengen naar 4 weken. Stuur ons hiervoor een schriftelijk en ondertekend verzoek. Vermeld in je verzoek de naam van de deurwaarder.
Wil je het beslag sneller afwikkelen? Bel ons als je het beslag sneller wilt afwikkelen. We sturen je dan een standaard verklaring die je invult, ondertekent en aan ons terugstuurt.
Je geeft hiermee toestemming om de derdenverklaring direct te versturen en het verschuldigde bedrag over te maken
Je kunt geen procedure meer starten via de rechter omdat je schuld erkent
Kosten
Een beslaglegging verwerken kost veel tijd. Daarom brengt Triodos Bank hiervoor kosten in rekening. Bekijk de specifieke kosten voor een particuliere rekening en voor een zakelijke rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De manier waarop je het ontvangen van papieren afschriften aan- of uitzet, hangt ervan af of je een eenmanszaak of een andere rechtsvorm hebt.
Eenmanszaken
Heb je een eenmanszaak, dan zet je het ontvangen van papieren afschriften aan of uit via Internet Bankieren.
Overige rechtsvormen
Bel ons op ons zakelijke telefoonnummer om papieren afschriften aan- of uit te zetten. Wij maken dit dan voor je in orde.
Schriftelijk
Je kunt de wijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven:
Kosten Je betaalt voor papieren rekeningafschriften. Onze tarieven vind je op onze website.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op dit moment geen gebruik maken van de rekening. Neem daarom contact op met de curator. Deze beslist wat er met de bankrekeningen gebeurt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.