Hoe verwijder ik de mogelijkheid om rood te staan op mijn rekening?
We verwijderen de roodstand van de rekening graag voor je. Dit kan als het saldo 0 euro of hoger is.
Bel ons, dan maken wij dit voor je in orde.
We verwijderen de roodstand van de rekening graag voor je. Dit kan als het saldo 0 euro of hoger is.
Bel ons, dan maken wij dit voor je in orde.
Bel of mail ons met je verzoek en we maken het direct in orde. Vermeld in de e-mail ook je adres.
Omdat we onze adressenselectie vaak ver van te voren maken, kan het gebeuren dat je nog éénmaal iets ontvangt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, dan kunt je je ook opgeven voor onze e-mailnieuwsbrief. Deze verschijnt acht keer per jaar. De verhalen over ondernemers die we financieren en onze kijk op het nieuwe bankieren vind je op www.dekleurvangeld.nl.
Je voegt een rekeninghouder of gemachtigde als volgt toe:
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Rekeninghouder toegevoegd
Voeg je een rekeninghouder toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een Wereldpas en een eigen Identifier. Je betaalt beiden de maandelijke kosten voor de rekening. Voeg je een rekeninghouder toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Gemachtigde toegevoegd
Voeg je een gemachtigde toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een eigen Identifier. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening. Voeg je een gemachtigde toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Voordat je geld kunt overmaken naar het buitenland, activeer je buitenlandbetalingen. Voor particulieren en eenmanszaken gaat dit eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Wat jammer dat je je rekening wilt opheffen. Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Vervolg
Schriftelijk opheffen
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet sluiten via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk.
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
Belangrijk
Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Je geeft de wijziging door bij de Kamer van Koophandel. Als het nieuwe bestuurslid geen toegang nodig heeft tot de rekening, controleer dan alleen of de contactgegevens gewijzigd moeten worden. Je hoeft verder niets te doen.
Gebruiker van de rekening
Als de nieuwe bestuurder gebruik gaat maken van de rekening, voeg je hem of haar toe met het Wijzigingsformulier Zakelijke Gebruiker. Je gebruikt hetzelfde formulier om gebruikers van de rekening te verwijderen.
Stuur het volgende per post naar ons op:
Contactgegevens
Betekent de wijziging van het bestuurslid dat de contactgegevens wijzigen? Gebruik dan het Wijzigingsformulier Organisatiegegevens. Stuur het rechtsgeldig ondertekende formulier per post naar ons op.
Je wijzigt voor de volgende rekeningen de tegenrekening met het Wijzigingsformulier Tegenrekening:
Als je al klant bij ons bent, kun je iemand op je rekening machtigen op basis van een levenstestament of notariële volmacht.
Zo werkt het
Vervolg
Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Je wijzigt de opdracht eenvoudig via Internet Bankieren:
Schriftelijk annuleren of wijzigen
Heb je geen Internet Bankieren? Stuur dan een brief met hierin:
Onderteken de brief en stuur hem op per post.
Je kunt je Spaar Vrij-rekening of Spaar Meer-rekening omzetten naar Triodos Internet Sparen. Je krijgt dan online toegang tot je rekening. Het rekeningnummer blijft hetzelfde.
Hoe?
Stuur ons het verzoek per post op en vermeld daarin de volgende gegevens:
Vervolg
We verwerken je verzoek binnen 1 week. Zodra je rekening is omgezet, ontvangt je van ons inloggegevens voor Internet Bankieren. Heb je al toegang tot Internet Bankieren? Dan koppelen wij je rekening aan je bestaande inloggegevens.
Je verwijdert een rekeninghouder of gemachtigde via het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde
Zo werkt het:
Vervolg
Binnen 5 werkdagen na ontvangst verwijderen wij de rekeninghouder/gemachtigde.
Je wijzigt persoonlijke gegevens als je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan wijzig je de gegevens van je kind op dezelfde manier.
Zo werkt het:
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Hypotheken
Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Je wijzigt gegevens in je adresboek via Internet Bankieren:
Daarna volg je deze stappen:
Gegevens wijzigen
Gegevens verwijderen
Gegevens toevoegen
Je wijzigt je adres schriftelijk. Vul het Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens in en stuur het per post naar Triodos Bank.
Woon je in het buitenland, dan kun je niet rood staan op je Triodos Internet Betaalrekening.