Hoe open ik een en/of spaarrekening?

Nieuwe klanten

Je start je aanvraag online. Daarna vervolg je je rekeningaanvraag eenvoudig via de Mobiel Bankieren app. Voor het openen van een nieuwe rekening heb je een betaalrekening nodig bij een Nederlandse bank die op naam staat van jou en/of je mede-rekeninghouder.

Zo werkt het:

  1. Klik op de website op Direct openen en vul de keuzehulp in
  2. Geef je naam en e-mailadres op
  3. Je ontvangt van ons een e-mail met een bevestigingscode
  4. Download de Mobiel Bankieren app
  5. Voer de bevestigingscode in op de app en volg de stappen
    • Tijdens de aanvraag kun je een 2e rekeninghouder opgeven. De 2e rekeninghouder ontvangt zelf instructies en downloadt ook de app om de rekeningaanvraag af te ronden

Bestaande klanten

Je opent een en/of Internet Spaarrekening eenvoudig via de Mobiel Bankieren app. 

Zo werkt het:

  1. Log in op de Mobiel Bankieren app
  2. Tik op Meer
  3. Tik op Nieuwe rekening openen en volg de stappen
    • Tijdens de aanvraag kun je een 2e rekeninghouder opgeven. De 2e rekeninghouder ontvangt zelf instructies en downloadt ook de app om de rekeningaanvraag af te ronden

Voor het openen van een rekening via de app heb je appversie 3.42 of hoger nodig. Controleer je appversie en update je app voor iOS of Android indien nodig. 

Geen app?

Maak je nog geen gebruik van de Mobiel Bankieren app, dan open je een en/of rekening Internet Sparen via Internet Bankieren. Log in, klik op Rekening openen en kies Open een Internet Spaarrekening. Volg daarna de stappen.  

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp