Hoe open ik een en/of rekening via de app?

Nieuwe klant

De 1e rekeninghouder start de aanvraag op de website.

Daarna volgen de rekeninghouders deze stappen:

  1. De 1e rekeninghouder beantwoordt de vragen op het scherm
  2. Hij ontvangt een e-mail met een bevestigingscode
    • Let op: de bevestigingscode bestaat uit 5 letters
  3. Hij downloadt de app en vult de bevestigingscode in zodra daar om wordt gevraagd
  4. Hij volgt de stappen in de app en vult de naam en het e-mailadres van de 2e rekeninghouder in
  5. Nadat wij de 1e rekeninghouder hebben geïdentificeerd, ontvangt de 2e rekeninghouder een e-mail met een uitnodiging om de en/of rekening te openen
  6. De 2e rekeninghouder downloadt daarna de Mobiel Bankieren app en volgt de stappen in de app
  7. De 1e rekeninghouder ontvangt een e-mail met het verzoek de mede-rekeninghouder te bevestigen
  8. Hij bevestigt daarna via de app dat hij de rekening opent met de 2e rekeninghouder
  9. Beide rekeninghouders ontvangen een e-mail als de rekening klaar is voor gebruik

Bestaande klant

  1. Log in op de Mobiel Bankieren app
  2. Tik op Meer
  3. Tik op Nieuwe rekening openen en volg de stappen
    • Tijdens de aanvraag kun je een 2e rekeninghouder opgeven. De 2e rekeninghouder ontvangt zelf instructies en downloadt ook de app om de rekeningaanvraag af te ronden.

Voor het openen van een extra rekening via de app heb je appversie 3.42 of hoger nodig. Controleer je appversie en update je app voor iOS of Android indien nodig. 

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp