In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Adresboek
Contact toevoegen
Tik rechtsboven op het plusje
Vul een Naam en IBAN in
Vul eventueel een omschrijving in
Tik op Contact opslaan
Verwijderen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Tik op Verwijderen
Wijzigen
Tik op het contact
Tik op de pen rechtsboven
Wijzig de gegevens
Tik op Wijzigingen opslaan
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Log in via Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren? Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Voor ieder apparaat registreer je je eenmalig met de Identifier of gebruikersnaam.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik rechts bovenin op het symbool met het oogje
Tik op de knop onder Tonen om de rekening onzichtbaar te maken
De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Log in
Tik op Meer
Tik op Voorkeuren & Privacy
Tik op Limiet aanpassen
Kies voor Identifier gebruiken vanaf
Swipe naar het juiste bedrag bedrag
Tik op Bevestigen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 11.0 (en hoger) en Android 5.0 (en hoger).
Je vindt de app door te zoeken op 'Triodos bankieren'
Registreer de app eenmalig met je Identifier of gebruikersnaam
Kies een 5-cijferige pincode
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
In onze mobiele app wijzig je eenvoudig de volgorde waarin je rekeningen in de app worden weergegeven:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik rechts bovenin op het symbool met het oogje
Hou het symbool met de drie streepjes achter een rekening ingedrukt en versleep deze om de rekeningvolgorde aan te passen
Het is niet mogelijk om verschillende typen rekeningen (bijvoorbeeld spaar- of betaalrekeningen) door elkaar te zetten
Lees hier hoe je een voorkeursrekening instelt op de app.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app? Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app of in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app stel je gemakkelijk een voorkeursrekening in. Betalingen die je vervolgens met de app doet via bijvoorbeeld iDeal lopen automatisch via de voorkeursrekening.
Log in
Tik links bovenin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je als voorkeursrekening wilt instellen
Zet Voorkeursrekening op aan
Geen app?
Als je geen gebruik maakt van onze app, kun je de voorkeursrekening ook via Internet Bankieren instellen. Klik na het inloggen op Gegevens wijzigen > inloggegevens, en wijzig je voorkeursrekening onder Standaard geselecteerde rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer de Mobiel Bankieren app als je vermoedt dat je slachtoffer bent van fraude of dat iemand zonder jouw toestemming toegang heeft tot je rekening.
Zo werkt het
Log in via Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel Bankieren
Klik op Blokkeren
Heb je een en/of-rekening, voer bovenstaande stappen dan uit met beide Identifiers
Bel ons als het niet lukt om de toegang tot Mobiel Bankieren of Internet Bankieren te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app niet meer werkt, of als je problemen ervaart met specifieke functies hiervan, zoals de QR-scanner.
Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd. Zo niet, installeer deze versie en kijk of dit het probleem oplost.
Open de app en klik links boven het toetsenbord op Service om te zien welke versie van de app je hebt.
Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser/browser op je apparaat.
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op.
Lost dit het probleem niet op, verwijder dan de app en installeer hem opnieuw.
Heb je een Android-toestel, leeg dan eerst je cache voordat je de app verwijdert en opnieuw installeert. De stappen hiervoor verschillen per toestel, maar over het algemeen klik je op je telefoon op Instellingen en vervolgens Apps > Triodos > Cache legen
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.