Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service zakelijke klanten

Ik zoek geen informatie over Ondernemers Ga naar informatie voor/over: Particulieren Private Banking

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een bankgarantie aan?

U kunt een bankgarantie aanvragen voor de aankoop of huur van een zakelijk pand als u een zakelijke rekening bij ons heeft. Aan een bankgarantie zijn kosten verbonden.

Zo werkt het

  1. Print het aanvraagformulier en vul het in.
  2. Onderteken het formulier rechtsgeldig.
  3. Stuur ons het formulier samen met een kopie van uw koop- of huurcontract.
  4. U stort zelf het garantiebedrag op uw rekening. Wij blokkeren dit bedrag voor de duur van de bankgarantie. U kunt er dan niet over beschikken.
  5. U ontvangt van ons een contragarantie ter ondertekening.
    • Hiermee geeft u ons toestemming om het bedrag vast te zetten en over te maken naar de begunstigde als hij hierom vraagt.
  6. Nadat wij de getekende contragarantie retour hebben ontvangen, sturen wij de bankgarantie binnen vijf werkdagen naar de begunstigde.

Vervolg

De bankgarantie eindigt:

  • op de einddatum; of
  • wanneer de begunstigde de originele bankgarantie terug stuurt; of
  • wanneer de begunstigde deze opeist. Hij doet dit door ons de originele bankgarantie terug te sturen samen met het Verzoek tot uitbetaling bankgarantie en de gevraagde documenten.  

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Contact

Neem contact op met Triodos Bank