Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service zakelijke klanten

Ik zoek geen informatie over Ondernemers Ga naar informatie voor/over: Particulieren Private Banking

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Waar moet ik aan denken als ik naar India ga overboeken?

U gaat een overboeking doen naar India of u bent er achter gekomen dat dit anders verloopt dan voorheen. Ik geef u graag meer informatie. Recent zijn de eisen door de Indiase Bank verscherpt en worden er aanvullende gegevens geëist voor het verwerken van binnenkomende betalingen. Hier hebben wij recent (half juli 2016) een bevestiging over gekregen en werken nu aan juiste informatie verstrekking aan onze klanten.

Wat hebben we nodig?
1) De IFSC code (Indian Financial System Code)
- Deze code bestaat uit 11 tekens (voorbeeld HDFC0001073)
- De eerste 4 tekens zijn letters en corresponderen met de naam van de bank
- Het 5e teken is het cijfer 0
- De tekens 6 t/m 11 zijn de branche code van de Bank
- De IFSC code vult u in achter het rekeningnummer (voorbeeld rekeningnummer 123456789/HDFC0001073)

2) U doet er goed aan om de omschrijving te beginnen met Purpose: en vervolgens de reden van de betaling in het Engels te vermelden.

De ontvangende partij in India moet u de IFSC gewoon kunnen opgeven. Er zijn ook wel zoekmachines op internet te vinden, maar de juistheid van de gegenereerde codes is niet gegarandeerd. Informeer dus vooral bij de ontvanger.

Ik hoop dat u er zo uit komt!

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Buitenland'

Contact

Neem contact op met Triodos Bank