Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service zakelijke klanten

Ik zoek geen informatie over Ondernemers Ga naar informatie voor/over: Particulieren Private Banking

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat is phishing?

Phishing is een manier van internetfraude die de laatste tijd erg veel voorkomt. Criminele organisaties proberen uw persoonlijke en vertrouwelijke gegevens te achterhalen. Zo proberen zij toegang te krijgen tot uw rekening. Dit gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, pop-ups (venster dat zich opent zodra u een handeling op internet verricht), uw favorieten (waarbij uw favoriete links ongemerkt worden aangepast en u op een andere site belandt dan u denkt) en zelfs telefonisch. Onder het mom van ‘controle/update van uw gegevens’ of iets dergelijks wordt u gevraagd naar uw persoonlijke gegevens, zoals inlognaam en wachtwoord.

Triodos Bank of andere betrouwbare bedrijven zullen u nooit vragen om op deze wijze gegevens te verstrekken. Let ook op met informatie die u achterlaat en deelt op sociale netwerksites, zoals Facebook of Twitter. Veel mensen realiseren zich niet dat sommige persoonlijke gegevens een makkelijk toegankelijke bron van inlichtingen voor criminelen zijn.

In het geval u zo'n e-mail ontvangt. Klik dan nergens op, stuur de e-mail door naar valse-email@triodos.nl en verwijder de e-mail.

Kijk hier voor meer informatie over phishing en internetfraude.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Veiligheid'

Contact

Neem contact op met Triodos Bank