Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik de bankgarantie op onze rekening laten vervallen?

Een bankgarantie vervalt:

  • op de einddatum.
  • wanneer de begunstigde de originele bankgarantie terug stuurt.
  • wanneer de begunstigde deze opeist. Hij doet dit door ons de originele bankgarantie terug te sturen samen met het Verzoek tot uitbetaling bankgarantie en de gevraagde documenten.

Als u vindt dat een bankgarantie niet langer nodig is, bijvoorbeeld omdat uw huurcontract met de verhuurder is afgelopen, volg dan deze stappen:

  1. Neem contact op met de begunstigde.
  2. Vraag  de begunstigde om de originele bankgarantie aan Triodos terug te sturen.

Vervolg

  • Na ontvangst van de originele bankgarantie deblokkeren wij het garantiebedrag binnen 5 werkdagen.
  • U ontvangt een schriftelijke bevestiging.
  • De begunstigde ontvangt een bevestiging dat de bankgarantie niet langer bestaat.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Contact

Neem contact op met Triodos Bank