Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service Private Banking

Ik zoek geen informatie over Private Banking Ga naar informatie voor/over: Particulieren Ondernemers Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Kan ik rood staan op mijn rekening en sta ik hierdoor geregistreerd bij BKR?

Op een betaalrekening kunt u niet standaard rood staan. Een roodstand is aan te vragen op een particuliere betaalrekening. Voordat wij de mogelijkheid tot roodstand bieden, doen wij een beoordeling (waaronder een BKR toets) en tekent u vervolgens een overeenkomst. Omdat wij mogelijkheid tot roodstand bieden vanaf €500,- zijn deze overeenkomsten altijd geregistreerd bij BKR.

Wat betekent de BKR registratie?
Er zijn verschillende soorten BKR registraties. Wij registreren enkel dat u de beschikking hebt over een klein krediet. Dit zegt niets over uw betalingsgedrag. U staat bekend als goede betaler tenzij het tegendeel bewezen is. Meer informatie kunt u vinden op de website van BKR. Kan ik rood staan?
In internetbankieren en op de app kunt u nakijken of u rood kunt staan door op uw rekening te klikken. Als u het niet zeker weet kunt u contact met ons opnemen. We kijken het graag voor u na.

Opheffen
Uiteraard kunnen we de mogelijkheid tot roodstand van uw rekening verwijderen of verlagen (tot minimaal €500,-). Opheffen of verlagen kan door ons te bellen op: 030-693 6511 op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur. Houd uw rekeningnummer bij de hand als u belt, we zullen u enkele vragen stellen ter identificatie. De wijziging wordt bij BKR doorgevoerd na een werkdag.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar: